جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/شرایط جسمانی برای معلم شدن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/شرایط جسمانی برای معلم شدن

دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری اقدام به جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم می‌کند، این دانشگاه برای پذیرش شرایط تخصصی را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 97 اقدام به جذب 25 هزار دانشجو می‌کند، داوطلبان علاقه‌مند به شغل معلمی می‌توانند رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

قابل توجه علاقمندان به معلمی؛ شرایط جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو شرایط اختصاصی را اعلام کرده که بدین شرح است:

کسب حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر.

نداشتن هیچ‌گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت (دائم یا موقت) به سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه.

داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره متوسطه دوم و داشتن حداکقر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( متولدین اول مهر 75 به بعد).

انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی‌شود.

احراز بومی: ملاک تعیین استان بومی داوطلب مندرج در صفحه 5 بخش گزینش بومی فصل اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 97 است که در کارنامه داوطلب درج می‌شود. براساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ملاک تعیین بخش بومی داوطلب تطابق حداقل دو بخش از چهار بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر، محل اخذ مئرک تحصیلی سال ما قبل آخر، محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر، محل تولد با بخش رشته است.

در صورت وجود مجوز استخدامی، محل صدور حکم استخدامی آزمایشی همان بخش، شهر و استان بومی داوطلب بوده که در ستون محل خدمت دفترچه آزمون درج شده است. مسئولیت ساماندهی و به کارگیری بعد از فراغت از تحصیل بر عهده اداره کل آموزش‌وپرورش استان است براین اساس تغییر سهمیه استان ستون محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد تحت هر شرایط اعم از تاهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، سرپرست خانواده، فوت والدین ممنوع است.

دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها به استثنایی پذیرفته‌شدگان دوره روزانه سال 96 که با استفاده از قانون آموزش رایگان تحصیل می‌کنند در صورتی می‌توانند رشته‌های مورد نیاز آموزش‌وپرورش را انتخاب کنند که قبل از شروع ثبت‌نام در آزمون حداکثر تا تاریخ 20 اسفند 96 انصراف دائم خود را به محل تحصیل اعلام کرده و فرم انصراف قطعی از تحصیل را از دانشگاه مربوطه دریافت کرده باشند.

* ملاک‌های سلامت جسمانی و روانی برای ورود به شغل معلمی

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی با تایید پزشک معتمد واجد شرایط آموزش‌وپرورش با ملاک‌ها و معیارهای زیر:

توانایی گفتاری: توانایی در رعایت مخارج تمام حروف و ادای کلمات و عبارات به طور کامل و نداشتن لکنت زبان به هر میزان.

قدرت بینایی: داشتن دید 10/10 در یک چشم یا پس از اصلاح با عینک و داشتن دید حداقل 16/20 در دو چشم یا پس از اصلاح با عینک. هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم، دوربینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم، ضایعات وسیع شدید و غیرقابل درمان هر دو قرنیه. نابینایی در یک چشم.

کوررنگی: برای رشته‌های آموزش ابتدایی و رشته‌های گروه هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آن‌ها ضروری است ممنوع بوده و در بقیه رشته‌ها بلامانع است.

قدرت شنوایی: کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد و داوطلب باید نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود.

قد و وزن: با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش‌وپرورش استان مربوط طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه تخصصی و انجام معاینات پزشکی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام‌ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی، سوانح یا دیگر عوامل در صورت یا قسمت ظاهری و نمایان بدن.نداشتن نقص عضو شدید و موثر در انجام وظایف معلمی براساس تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط.

عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج از قبیل دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون، بیماری‌های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید و مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده موثر در انجام وظیفه معلمی به تشخیص پزشک معتمد.

احراز سلامت روان براساس نظر روانشناسان متخصص و متعهد آموزش‌وپرورش دارای نظام روانشناسی.

برخورداری از استعداد،‌علاقه و انگیزه معلمی.

عامل بودن به اخلاق و رفتار متناسب با شان و جایگاه معلمی، برخورداری از قدرت تعامل با دیگران، آشنایی با تعالیم دینی به ویژه قرآن.

نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتکران، برگزیدگان المپیادهای علمی، فرهنگی، هنری و مهارتی جشنواره خوارزمی در شرایط علمی برابر براساس کد رشته محل انتخابی از اولویت پذیرش برخوردارند.

همچنین علی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از مشاوره و هدایت تحصیلی داوطلبان جهت گزینش شایسته دانشجومعلمان برای رشته‌های مختلف تحصیلی در این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: با توجه به متنوع بودن رشته‌های تحصیلی و وجود رقابت بین رشته‌های پرطرفدار در کنکور سراسری، ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی جهت به‌گزینی داوطلب در رشته مربوطه احساس می‌شود و سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی صدای سنجش دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی را در هدایت مناسب داوطلبان کنکور بر عهده دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره به اینکه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی بسیار فراتر از کنکور سراسری شده است و بسیاری از جنبه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد، بیان کرد: داوطلبان کنکور برای اطلاع از ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی و آگاهی از رشته‌های پرطرفدار در کنکور سراسری، به مراکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان در پردیس‌های سراسر کشور مراجعه کنند همچنین داوطلبان می‌توانند از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 021.87751718 شماره تماس مشاور مربوطه در استان خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار