جذب 7 هزار نیرو با اجباری شدن پیش‌دبستانی در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب 7 هزار نیرو با اجباری شدن پیش‌دبستانی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از جذب هفت هزار معلم با اجباری شدن پیش‌دبستانی در استان خبر داد و گفت: در سه یا چهار سال اخیر با برگزاری آزمون‌ها نتوانسته‌ایم بیش از یک‌هزار نفر را جذب کنیم.

به گزارش ایسنا محمد تقی‌زاده در شورای آموزش و پرورش استان که امروز (شنبه، 6 خردادماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، برای اولین‌بار در کشور و علی‌رغم فشارهایی که وجود داشت، پیش‌دبستانی در استان اجباری شد؛ ما نمی‌توانیم برای 6 سال اول زندگی فرزندمان هیچ برنامه‌ای نداشته باشیم.

وی افزود: 6 سال ابتدایی زندگی، کودک بسیار تأثیرپذیر است؛ به‌ویژه در استان خوزستان که استانی چندزبانه با آمار بالای بازماندگان از تحصیل، محرومیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، پیش‌دبستانی تأثیر قابل‌توجهی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نکته‌ای که در زمینه پیش‌دبستانی به آن پرداخته نشد، بحث جذب نیروهای خانم صاحب مدرک دانشگاهی در رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی و دانش ابتدایی بود. با اجباری شدن پیش‌دبستانی حدود هفت هزار نفر جذب شدند که از این تعداد حدود سه هزار نفر به‌صورت معلم حق‌التدریس کار خود را آغاز کردند.

تقی‌زاده ادامه داد: برای آموزش و پرورش که با کمبود 10 هزار نفر نیروی انسانی مواجه است، جذب سه هزار معلم اتفاق بزرگی است. در سه یا چهار سال اخیر با برگزاری آزمون‌ها نتوانسته‌ایم بیش از یک‌هزار نفر را جذب کنیم.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار