جذب 900 عضو هیات علمی دانشگاه ها بر اساس فراخوان بهمن ماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب 900 عضو هیات علمی دانشگاه ها بر اساس فراخوان بهمن ماه

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 900 نفر در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها که از 15 بهمن ماه تا یکشنبه آتی ادامه دارد، جذب می شوند.
سعدان ذکایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در پاسخ به این سول که آیا این تعداد نیاز دانشگاه ها را پاسخ می دهد، اظهار کرد: ممکن است نیاز دانشگاه ها از این تعداد بیشتر باشد. در صورت نیاز دانشگاه ها، دوباره در فراخوان های بعدی تعداد جذب جدید اعلام می شود.
وی ادامه داد: در خصوص فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی، هماهنگ با آنچه سازمان برنامه و بودجه به وزارت علوم برای تامین اعتبار عنوان می کند، تعداد آنها اعلام می شود.
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم اضافه کرد: برای اعلام تعداد جذب، در تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه محدودیت وجود دارد که باید تعداد با بودجه اعلام شده از طرف این سازمان تطبیق داده شود.
به گفته ذکایی محدودیت برای جذب در زمینه بودجه است. میزان اعتباری که سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه ها اختصاص می دهد، یکی از شاخص های مهم برای اعلام تعداد جذب هیات علمی است.
بر اساس برنامه زمان بندی بیستمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیات علمی پیمانی و طرح سربازی در سال 97، ثبت نام متقاضیان جذب از 15 بهمن آغاز شد و تا امروز ادامه داشت که این مهلت تا یکشنبه هفته آینده از سوی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم تمدید شده است.
داوطلبان متقاضی جذب هیأت علمی در دانشگاه های کشور می توانند تا یکشنبه 5 اسفند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی اینترنتی https://mjazb.ir نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.
منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، ماموریت و انتقال است.
پس از اعلام فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی که بر اساس فرم ها و شرایط مربوطه انجام می شود، سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ارسال اطلاعات پرونده داوطلبان به دانشگاه های محل درخواست آنان اقدام می کند و با نظر هیأت اجرایی جذب، افراد واجد شرایط اولیه برای انجام مصاحبه علمی دعوت می شوند.
پس از انجام مصاحبه علمی و عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، جهت بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت ها ارجاع می شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیتی داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب نیز می رسد.
در مرحله بعد، دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه پرونده متقاضیانی را که مورد تایید اولیه هیأت اجرایی جذب قرار گرفته اند، از طریق سامانه جامع جذب به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب ارسال می کند.
هیأت مرکزی جذب، تصمیم نهایی را حداکثر در مدت 45 روز به دانشگاه و موسسه اعلام می کند و موسسه موظف است حداکثر طی 10 روز نتیجه را به اطلاع متقاضی برساند.
صدور ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تایید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادر خواهد شد.
اگر بازه زمانی رسیدگی پرونده ها در دانشگاه بیش از 90 روز و تایید نهایی در مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از 45 روز طول بکشد، این دوره خارج از جدول زمانی تلقی شده و از سوی مراجع بالاتر قابل رسیدگی است. نخستین فراخوان جذب هیأت علمی سال 97 شهریور ماه انجام شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار