جزئیات آزمون آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی/ آبان‌ زمان اعلام نتایج

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزئیات آزمون آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی/ آبان‌ زمان اعلام نتایج

معاون جهاد دانشگاهی استان تهران با تشریح آزمون نهایی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: نتایج اول آبان‌ماه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدعزیز آشنا در رابطه با جزئیات دوره‌های توانمندسازی آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: این برنامه شهریور سال 95 آغاز شد و در این رابطه جلسات مشترکی میان جهاد دانشگاهی استان تهران و سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد تا بحث توانمندسازی آموزشیاران نهضت توسط جهاد دانشگاهی اجرا شود.

وی افزود: با توجه به پراکندگی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مقرر شد برای توانمندسازی آنها از آموزش مجازی استفاده کنیم و 15 بهمن سال 95 طرح آغاز شد و از 15 اسفند این امکان فراهم شد تا افراد در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند.

معاون جهاد دانشگاهی استان تهران گفت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی سایت اختصاصی داشتند که در آن 9 درس عمومی و 9 درس تخصصی معادل 120 ساعت آموزش ارائه شده بود. همچنین بانکی از کد ملی آموزش دهندگانی که با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت و صرفا افرادی که کد ملی آنها در اختیار ما قرار گرفته بود مجاز به ثبت‌نام در سامانه بودند.

آشنا ادامه داد: کار ثبت‌نام آموزش دهندگان براساس کد ملی آنها در دو مرحله انجام شد، در فاصله زمانی 15 بهمن تا 29 اسفند سال 95 تعداد 52 هزار و 749 نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و در سال 96 نیز حدود 16 هزار و 269 نفر و در مجموع حدود 70 هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در سامانه ثبت‌نام کردند و کار آموزش آنها شروع شد.

وی در خصوص برگزاری دوره‌های توانمندسازی عنوان کرد: آموزش‌دهندگان می‌توانستند با حضور در سایت طراحی شده دروس را انتخاب و مطالعه کنند. همچنین دروس به صورت ویدیویی نیز ارائه شده بود که برای 18 درس بیش از 400 قطعه در سایت بارگذاری شد و علاوه بر دروس کتاب راهنما نیز وجود داشت. همچنین 17 جلد کتاب الکترونیکی در سایت قرار گرفت.

معاون جهاد دانشگاهی استان تهران خاطرنشان کرد: آزمون براساس ویدیویی‌هایی که در سایت بارگذاری شده بود، برگزار شد، همچنین در دو نوبت آزمون خودآزمایی برای دروس عمومی و اختصاصی بارگذاری شده بود تا آموزش‌دهندگان بتوانند با شرکت در این آزمون‌ها سطح علمی خود را و میزان آمادگی‌شان برای امتحان نهایی را بسنجند.

آشنا ادامه داد: از 25 شهریور 96 آزمون نهایی آغاز شد و تا به امروز 25 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند. آزمون پایان دوره به صورت الکترونیکی است و افراد باید به مراکز جهاد دانشگاهی مراجعه کنند و در محیط آنجا آزمون الکترونیکی شرکت کنند. همچنین از تاریخ 25 شهریور 3 هفته برای برگزاری آزمون فرصت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون نهایی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، اول آبان اعلام خواهد شد، گفت: آموزشیاران در 180 شهر در حال آزمون دادن هستند و تا ساعت 24 امشب آخرین فرصت انتخاب زمان و مکان شرکت‌ در آزمون است و افرادی که جا می‌مانند باید در آبان‌ماه در امتحانی که از افرادی که فاقد نمره قبولی اخذ می‌شود، شرکت کنند.

معاون جهاد دانشگاهی استان تهران افزود: نمره قبولی در این آزمون 60 درصد است و برای پاسخگویی به 100 سوال 100 دقیقه زمان وجود دارد و پس از اعلام نتایج آزمون در آبان‌ماه، این امکان وجود دارد که افراد نتایج را از پروفایل خود در سامانه دریافت کنند.

آشنا در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این دوره به صورت الکترونیک 25 میلیارد در بحث آموزش صرفه‌جویی شده است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار