جزئیات آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی در اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی برای حدود ۴۶۰ داوطلب امروز، سی و یکم تیرماه برگزار می‌شود.

دکتر محمد فکور اظهار کرد: در حال حاضر نظام آموزش عالی علوم پزشکی به ۱۰ منطقه آمایشی تقسیم شده است که در هر منطقه یک رأس و چند زیرمجموعه وجود دارد؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز مسئول قطب چهار مناطق آمایشی است.

وی با بیان این‌که این آزمون سی و پنجمین دوره آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور است، افزود: در این دوره حدود ۴۶۰ داوطلب از دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و لرستان در ۱۹ گروه آموزش دستیاری شرکت می‌کنند.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: مدت آزمون برای داوطلبان رشته آسیب‌شناسی ۲۴۰ دقیقه و برای بقیه رشته‌ها ۱۸۰ دقیقه است.

فکور گفت: برخی از داوطلبان برای ارتقای دستیاری و برخی نیز برای دریافت گواهینامه تخصصی خود در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این آزمون از ساعت ۹ صبح امروز در محل مجتمع کلاس‌های دانشکده پزشکی آغاز شده است. تفاوت آزمون این دوره با دیگر دوره‌ها این است که دوسوم سؤالات در مرکز قطب و یک‌سوم دیگر در وزارت‌خانه طراحی شده‌اند.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد شرکت‌کنندگان در این حوزه آزمون به تفکیک جنسیت را شامل 198 نفر مرد و 238 نفر زن عنوان کرد و گفت: بیشترین شرکت‌کنندگان ۵۳ نفر در گروه داخلی و کمترین داوطلبان ۶ نفر در گروه اطفال است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار