جزئیات آزمون جدید استخدامی در شرکت‌های نفت و پتروشیمی/ آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات آزمون جدید استخدامی در شرکت‌های نفت و پتروشیمی/ آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت

به دنبال پیگیری آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی 2500 نفره در وزارت نفت، خبرنگار «انرژی نیوز» با یکی از مسئولان ارشد وزارت نفت گفتگو کرده است.

این مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار انرژی نیوز با بیان اینکه همان طور که اخیرا «بیژن زنگنه» وزیر نفت اعلام کرده انتشار آگهی استخدام و آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت به بعد از انتخاب کابینه دولت دوازدهم موکول شده است، گفت: تاخیر در برگزاری فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی به منزله منتفی شدن آن نیست زیرا هم اکنون تمامی مجوزهای لازم با دستگاه‌های ذیصلاح همچون سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اخذ مجوزها از سازمان اداری و استخدامی کشور، هماهنگی با سازمان سنجش برای برگزاری بدون نقص آزمون استخدامی انجام شده است، تصریح کرد: همزمان با رفع ایرادات سازمان استخدامی کشور، متن آگهی استخدام آماده شده و در صورت دستور وزیر نفت امکان انتشار آگهی استخدام در رسانه ها وجود دارد.

این مقام ارشد وزارت نفت با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌های سامانه ثبت نام الکترونیکی شرکت ملی نفت ایران برای آغاز ثبت نام داوطلبان واجد شرایط، اظهار داشت: در مجموع شرایط برای ثبت نام مهیا بوده و قطعا پس از انتخاب کابینه به عنوان یک برنامه اولویت دار فرآیند جذب و استخدام آغاز می‌شود.

در همین حال«بیژن زنگنه» وزیر نفت مرداد ماه امسال در گفتگو با خبرنگار انرژی نیوز با بیان اینکه مقدمات و تمام مجوزهای قانونی برای برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت از دستگاه‎‌های مختلف اخذ شده است و هم اکنون هیچ مشکلی برای برگزاری آزمون استخدامی در سطح وزارت نفت نداریم، گفته است: دستور داده ام تا ثبت نام داوطلبان واجد شرایط برای حضور در آزمون استخدامی وزارت نفت پس از معرفی کابینه و تشکیل دولت دوازدهم انجام شود.

جزئیات آزمون جدید استخدامی در شرکت‌های نفت و پتروشیمی

وی همچنین در خصوص برگزاری آزمون استخدامی در سایر شرکت های نفتی و پتروشیمی هم توضیح داد: با بهره برداری از طرح های جدید توسعه ای در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه های نفت و گاز، مقرر شده که فرآیند استخدام این شرکت‌ها با نظارت مجموعه وزارت نفت انجام شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وزارت نفت در برگزاری آزمون استخدامی شرکت‌های نفت و پتروشیمی خصوصی عملا دخل و تصرفی ندارد، افزود: پس از برگزاری حاشیه ساز آزمون استخدامی در یک شرکت جدید تاسیس پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب، تصمیم گرفته که نظارت دقیق تری در مراحل جذب نیرو داشته باشیم تا از وقوع تخلفات جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از آغاز فرآیند استخدامی در پتروشیمی خراسان و پالایشگاه اصفهان، به زودی در تعدادی دیگر از شرکت‌های پتروشیمی فرآیند استخدامی آغاز خواهد شد، تاکید کرد: به عنوان نمونه شرکت پترو کنگان به عنوان یک شرکت خصوصی که در تعدادی از طرح‌های توسعه ای صنعت نفت مشارکت دارد، آزمون استخدامی برگزار خواهد کرد.

«عباس آقاهادی» مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در گفتگو با انرژی نیوز با بیان اینکه به زودی «منشور صلاحیت حرفه‌ای» در کارگروه ویژه منابع انسانی صنعت پتروشیمی با حضور نمایندگان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت های پتروشیمی کشور تدوین خواهد شد، گفت: هدف از تدوین این منشور به ساماندهی وضعیت آموزش و جذب نیروها و روشن تر شدن مسائل دیگری در بحث توسعه منابع انسانی مانند جانشین پروری، نیازسنجی مشاغل، سیستم حقوق و دستمزد، ارزیابی عملکرد و … است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار