جزئیات آزمون صحت حفظ قرآن مجید برای داوطلبان کنکور ارشد اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات آزمون صحت حفظ قرآن مجید برای داوطلبان کنکور ارشد اعلام شد

جزئیات آزمون صحت حفظ قرآن مجید برای داوطلبان واجد شرایط کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی آن‌ دسته از حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ شرکت کرده و حائز شرایط هستند، جهت شرکت در آزمون صحت حفظ قرآن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

زمان برگزاری آزمون صحت حفظ از روز شنبه ۲۱ مرداد تا چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶ خواهد بود. داوطلبان معرفی شده لازم است جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و آگاهی از زمان و مکان برگزاری این آزمون از روز سه شنبه ۱۷ مرداد تا جمعه ۲۰ مرداد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مواد آزمون صحت حفظ شامل به میزان ۱۰ سوال از کل قرآن کریم (هر سه جزء یک سوال به صورت شفاهی)، آزمون تلاوت شامل نکات تجویدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن، مفاهیم است.

براساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از حافظان دیپلم، غیردیپلم و لیسانس علوم قرآنی که دارای یکی از مدارج به شرح جدول زیر هستند از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

درجه تخصصی عنوان شرایط لازم
۱ استاد حفظ قرآن حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسیر علوم قرآنی و دارای ۱۰ سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن
۲ حافظ ممتاز قرآن تسلط بر تلاوت مرتل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن
۳ حافظ کل قرآن تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات

بنابراین به منظور استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن چنانچه دارای یکی از مدارک تخصصی فوق به امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند از ارائه اصل و تصویر مدرک در روز آزمون از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

حافظان دیپلم و زیردیپلم که از آزمون صحت حفظ معاف هستند برای صدور مدرک کارشناسی، لازم است تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۶ مدارک اعلام شده را به آدرس سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی ۴۳۷۸/۱۵۸۷۵ حوزه معاونت فنی و آماری سازمان سنجش ارسال کنند.

مدارک اعلام شده شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی، ۲ قطعه عکس۴*۳ تمام رخ، تهیه شده در سال جاری، تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد است.

حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی که از آزمون صحت حفظ معاف هستند برای استفاده از تسهیلات لازم است تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۶ مدارک اعلام شده را به آدرس سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی ۴۳۷۸/۱۵۸۷۵ حوزه معاونت فنی و آماری سازمان ارسال کنند.

مدارک اعلام شده شامل تصویر مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایش های علوم قرآن مجید، تفسیر قرآن مجید، فنون قرائت مجید، تلاوت و کتابت قرآن مجید، تربیت معلم قرآن و تربیت مربی عقیدتی سیاسی ، الهیات و معارف اسلامی با گرایش علوم قرآن و حدیث، تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد، فهرست رشته ها و دانشگاه های انتخابی در مجموعه امتحانی الهیات و معارف اسلامی (کد رشته ۱۱۱۱) است.

این فهرست از دفترچه شماره ۲ آزمون کارشناسی ارشد قابل بهره برداری است.

حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایش های یاد شده در بند ۲-۱ (اسامی ذکر شده در سایت سازمان سنجش) که از آزمون صحت حفظ معاف نیستند ، باید تصویر مدرک کارشناسی رسمی خود را تا تاریخ یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ به نمابر ۸۸۹۲۲۲۳۷-۰۲۱ فاکس کنند.

به همراه داشتن اصل و تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید در روز آزمون الزامی است.

دارندگان دیگر مدارک کارشناسی غیر علوم قرآنی حق استفاده از این تسهیلات را ندارند.

حافظان کل قرآن مجید که در سالهای گذشته از تسهیلات قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر استفاده کرده اند، حق استفاده مجدد از این تسهیلات را نخواهند داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار