اعلام جزئیات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اعلام شد

جزئیات آزمون كارشناسي ارشد فراگير دانشگاه پيام نور بهمن ماه سال 1397 (نوبت نوزدهم) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1397 (نوبت نوزدهم) اعلام شد.

براین اساس، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز یکشنبه ۲۹ مهرماه آغاز و در روز یکشنبه ۶ آبان‌ماه پایان می‌پذیرد؛ تمام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

شرایط ثبت‌نام

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کد رشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحان مربوط شرکت‌ کند.

داوطلبان لازم است که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، به ‌منظور ثبت‌نام‌ شخصاً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی اقدام کنند.

ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون ‌سال 1397 به روش ذیل امکان‌پذیر است:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

2- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

3- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

4- ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر

4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌ شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور و پرداخت مبلغ 700.000 (هفتصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون اقدام کنند.

1- مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

2- مسؤولیت‌ صحت‌ تمام مندرجات‌ تکمیل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ داوطلب‌ خواهد بود.

3- پس از پایان مهلت مرحله ویرایش اطلاعات تقاضانامه، اعمال هیچ‌گونه تغییری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین،‌ داوطلب‌ باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.

4- هر موقع‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب،‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده یا واجد یکی‌ از شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌ راهنما نیست، در هر مرحله‌ای‌ از آزمون‌ (ثبت‌نام‌، شرکت‌ در آزمون‌، پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ در دانشگاه ‌و …) محروم‌ خواهد شد.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه کنند. ضمناً داوطلبان لازم است که در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب، در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی ،برگزاری و محل آزمون

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1397(نوبت نوزدهم) در روز جمعه مورخ ۲۳ آذر برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است که از روز چهار‌شنبه مورخ ۲۱ آذر تا روز پنجشنبه مورخ ۲۲ آذر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 28 تقاضانامه تعیین می‌‌شود لذا مقتضی است که داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 5 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.

نـکات و توصیه‌های‌ مـهم‌

با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می‌گردد که داوطلبان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج کنید. شایان ذکر است که معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر بیست درصدی در نمره کل داوطلبان خواهد داشت.

اگر از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می‌کنید، تأکید می‌شود که تمام مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهید و یا بر انجام امور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان (این موضوع برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می‌‌شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری بجای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهدشد.

توصیه‌ می‌شود که داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و مندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری کنند.

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نموده و یا در ساعات اداری با شماره تلفن گویای 42163- 021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ بگیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار