جزئیات اعلام نتایج آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان به تشریح جزئیات اعلام نتایج آزمون اصلح پرداخت.

رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره آزمون اصلح این دانشگاه برای مهارت‌آموزان ماده 28 برگزار می‌شود، اظهار کرد: حجم اوراق عملکردی این آزمون ۲۰۰ هزار برگ است که تصحیح این برگه‌های تشریحی زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه این آزمون دارای دو بخش تستی و تشریحی است، گفت: تا آخر این هفته اسامی افرادی که از آزمون تستی 65 درصد نمره قبولی قطعی را گرفته‌اند و نیازی به نمره عملکردی ندارند را اعلام می‌کنیم که پیش‌بینی ما این است تعداد آنها حدود هزار نفر باشد و برای مابقی نیز باید نمره برگه عملکردی تصحیح اعلام شود.

کچوئیان با بیان اینکه 15 هزار و 534 مهارت آموز در آزمون اصلح امسال شرکت کردند، ادامه داد: این افراد ورودی‌های 96 و 97 و بازماندگان سال ۹۵ هستند و همه آنها از ابتدای مهر وارد مدارس خواهند شد.

وی در خصوص کسانی که در آزمون اصلح پذیرفته نمی‌شوند، گفت: آن دسته از مهارت‌آموزانی که موفق نشدند حدنصاب نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند باید در آزمون جبرانی شرکت کنند که اگر آموزش و پرورش اعتبار لازم را در اختیار ما قرار بدهد حداکثر سه ماه دیگر و در آذر آزمون جبرانی را برگزار می‌کنیم؛ البته همه شرکت‌کنندگان آزمون اصلح از مهر وارد مدارس می‌شوند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار