جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان دولت اعلام شد

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

وزیر تعاون گفت : براساس مصوبه هیئت دولت حقوق بازنشستگان بصورت پلکانی افزایش خواهد یافت .
به نقل از خبرگزاری صداوسیما علی ربیعی در حاشیه همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال 1395 در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه حقوق بازنشستگان بین 12 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت گفت : با اجرای طرح پلکانی ، بازنشستگانی که حداقل بگیر هستند حقوق 750 هزار تومانی آنان معادل 20 درصد افزایش خواهد یافت .

وی افزود : برهمین اساس بازنشستگانی که 800 هزارتومان ، 850 هزارتومان و یا 900 هزارتومان دریافت می کنند حقوقشان به ترتیب 19/5 ، 19 و 18/5 درصد افزایش می یابد .

ربیعی کمترین افزایش حقوق بازنشستگان را 12 درصد اعلام کرد و گفت : به این ترتیب بازنشستگانی که دریافتی انان یک میلیون و 500 هزارتومان و یا بالاتر است مشمول افزایش 12 درصدی خواهند شد .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فاصله حقوق بازنشستگان با تورم را 67 درصد دانست و ابراز امیدواری کرد : با اجرای این طرح که چند سال ادامه خواهد یافت قدرت خرید بازنشستگان به میزان قابل توجهی افزایش یابد .

ربیعی درباره حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت : این هفته در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد .

وی همچنین به بیمه تکمیلی بازنشستگان دولت اشاره کرد و افزود : براساس تصمیم هیئت دولت مقرر شد هزینه بیمه تکمیلی این گروه از جمعیت کشور از محل درآمدهای صندوق بازنشستگی کشوری تامین شود .

ربیعی با بیان اینکه در این طرح بسته مناسبی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان دولت درنظر گرفته شده است اعتبار پیش بینی شده ان را 700 میلیارد تومان دانست و گفت : البته بخشی دیگر از هزینه های مربوط به بیمه تکمیلی از محل حق بیمه بازنشستگان تامین می شود .

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار