جزئیات برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی سال 97

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی سال 97

با آغاز پروسه اجرایی شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و دومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی از روز پنجشنبه 8 شهریور ماه، دبیر اجرایی آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت، ضمن تشریح آخرین جزئیات برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی سال 97، از شرکت حدود 4500 داوطلب در این دوره آزمون خبر داد.

دکتر ابراهیم کلانتر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز پروسه طراحی سئوالات آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی، عنوان کرد: کار طراحی سئوالات آزمون بورد فوق تخصصی طی روزهای 8 و 9 شهریور ماه انجام شد و طراحی سئوالات آزمون تخصصی نیز از امروز یکشنبه با حضور 470 عضو هیات علمی آغاز شده و تا فردا دوشنبه 12 شهریور ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کارت‌های ورود به جلسه آزمون طی روزهای 13 و 14 شهریور توزیع خواهد شد، گفت: این دوره از آزمون دانشنامه با حضور بیش از 4000 شرکت کننده در 28 گروه تخصصی و بیش از 370 شرکت کننده در 24 رشته فوق تخصصی طی روزهای پنجشنبه 15 و جمعه 16 شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال برای اولین بار آزمون بورد فوق تخصصی به صورت الکترونیکی در بیمارستان مرکز طبی کودکان انجام می شود که در این حوزه امتحانی بیش از ۴۵۰ صندلی، مجهز به سیستم های الکترونیکی و کامپیوتر برای برگزاری آزمون با کیفیت مطلوب تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی آزمون بورد با اشاره به فرایند طراحی سئوالات در این دوره از آزمونهای علوم پزشکی، از طراحی سئوالات در قالب ۵ کمپین با ۱۴ هزار سئوال تحت عنوان گنجینه سئوالات طراحی شده، خبر داد.

دکتر کلانتر با اشاره به تفاوت طراحی سئوالات این دوره از آزمون در مقایسه با سالهای گذشته، عنوان کرد: در سال جاری سئوالات طی چند ماه گذشته بوسیله اساتید طرح و در گنجینه سئوالات گنجانده شده است و این سئوالات بارها مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته تا اشکالات احتمالی آن برطرف شود.

وی همچنین، گفت: امسال محل برگزاری آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی در یک حوزه متمرکز شده تا شرایط اجتماعی و سیستم های تهویه و میزان نور حوزه امتحانی و سایر شرایط برای همه یکسان باشد.

برگزاری کامپیوتری آزمون دانشنامه فوق تخصصی برای اولین بار

به گزارش ایسنا، پیش از این دکتر شایان مدیر آزمونهای دبیرخانه شورای تخصصی آموزش پزشکی با بیان این مطلب که هدف این دبیر خانه تامین سلامت آزمون ضمن طراحی سوالات باکیفیت است، گفت: برای اولین بار امکان برگزاری دانشنامه فوق تخصصی به روش کاملا کامپیوتری فراهم شده و آزمونها مبتنی بر این سیستم انجام می شود.

وی با بیان اینکه یکی از حقوق اولیه داوطلبان آشنایی با نوآوریهای آزمون است خاطرنشان کرد: آموزش آشنایی با سیستم مذکور به تمام متقاضیان ارائه شده تا استرس ناشی از آن به صفر برسد.

دکتر شایان در ادامه توضیحاتی در خصوص ضرورت توجه به آزمونها علمی و استفاده از روشهای ارزیابی نوین ارائه داد و خاطرنشان کرد: تعیین MPLیا حد نصاب قبولی با سازو کارهای لازم فراهم شده و این فرآیند کاملا علمی و تکنیکی انجام خواهد شد.

مدیر آزمونهای دبیرخانه شورای تخصصی آموزش پزشکی در ادامه روزآمد شدن، کاهش هزینه ها، بهره گیری از نتایج ارزشیابی در فرآیند برگزاری آزمونها و تحقق بخشی از اهداف بسته تحول نوآوری پزشکی را از مزایای اجرای مکانیزه شدن فرآیندها دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهارتهای ارتباطی و بین فردی را یکی دیگر از رویکردهای این دوره از آزمونها ذکر کرد و توضیحات مبسوطی در رابطه با جدول مشخصات آزمون ارائه داد.

همچنین دکتر ایدنی قام مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی این دوره از آزمونها، با بیان این مطلب که در قالب ۵ کمپین ۱۴ هزار سوال تحت عنوان گنجینه سوالات طراحی شده است، گفت: در این دوره از آزمون ارتقا، گنجینه سوالات در اختیار اعضای ممتحنه قرار گرفته و تمامی اعضا می توانند از این سوالات استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه این دوره از آزمونها با امنیت کامل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این دوره آزمونهای تخصصی ۴۰ درصد از شرکت کنندگان را خانم و ۶۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

میزبانی آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی مایه افتخاردانشگاه است

بر اساس این گزارش، همچنین دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم افتتاحیه شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و دومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی، میزبانی آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی را مایه افتخاردانشگاه عنوان کرده بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این دوره از آزمون‌ها ضمن فعالیت پنج کمیته با حضور ۸۰ نفر نیروی انسانی در حوزه های IT، تدارکات، پشتیبانی، مراقبت و محافظت و همچنین روابط عمومی و اطلاع رسانی، افتخار میزبانی ۶۰۰ استاد را دارد.

دکتر آقاجانی در خاتمه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا کنون ۶۶ هزار دانش آموخته داشته که از مجموع این تعداد ۱۵هزار نفر در رشته دکترای عمومی، ۸ هزار متخصص و فوق تخصص و ۱۰۰۰ دکترای تخصصی بوده اند.

تلاش شبانه روزی برای تامین امنیت آزمون

در همین رابطه دکتر عبدالهیان مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت حفظ امنیت این آزمونها، گفت: کمیته حراست همانند دیگر کمیته ها نظیر روابط عمومی به منظور برگزاری بهینه این مراسم تلاشهای فراوانی انجام داده است.

‎وی حفظ امنیت و آرامش برگزاری این رویداد مهم را مرهون تلاشهای شبانه روزی افرادی دانست که در این راستا فعالیت می کنند و ادامه داد: زحمات اساتید و طراحی سوالات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مقابل آن احساس آرامش و امنیت داوطلبان از نحوه برگزاری این آزمونها و همچنین رعایت عدالت کامل هم امری مهم است که دوستان حفاظت و حراست عهده دار آن هستند.

‎ مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ نفر از همکاران ستاد در راستای برقراری هرچه بهتر آزمونها تلاش می کنند تا این آزمونها در نهایت دقت و صحت برگزار شود، گفت: تعدادی از این افراد در قرنطینه به سر می برند و حتی امکان دیدار با خانواده های خود را هم ندارند.

محل برگزاری آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی

به گزارش ایسنا، مهندس محمودرضا اعتمادی نماینده دانشگاه و مسئول کمیته اجرایی آزمون بورد و مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر آزمون دانشنامه های تخصصی و فوق تخصصی،هشت کمیته اجرایی فعالیت می کنند، گفت: در این کمیته ٨٠ نفر نیروی انسانی از دانشکده ها و مراکز مختلف بصورت تخصصی شروع بکار کرده اند.

وی با بیان اینکه پروسه طراحی سئوالات در دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده دارو سازی انجام می‌شود، تصریح کرد: آزمون کتبی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در خصوص محل برگزاری آزمون‌های بورد گفت: آزمون های این دوره نیز که شرایط ویژه و خاصی دارد در دانشکده‌ها و مراکز مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد.

۱۴ سال میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تخصصی ترین آزمون کشور

همچنین کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ۱۴ سال میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تخصصی ترین آزمون کشور یادآور شد: میزبانی از آزمونهای خاص با شیوه های سنجش تخصصی و متفاوت، مستلزم پروتکل‌های ویژه و ساماندهی دقیق است‌.

وی ادامه داد: این ساماندهی شامل فراهم کردن زیرساختها و بسترهای تکنولوژیکی لازم، مناسب سازی فضای طراحی سوالات، میزبانی مطلوب از طراحان و در یک نگاه فراهم کردن شرایط امن، آرام و آکادمیک برای برگزاری آزمونی تخصصی است‌.

وی همچنین از تهیه مستندهای خبری در این دوره از آزمونها خبر داد و گفت: در این دوره علاوه بر پوشش های خبری لازم، دو تیم خبری شامل خبرنگار، تصویربردار و تدوینگر به تهیه نظرات علمی استادان در زمینه آزمون بورد پرداختند.

کریمی اطلاع رسانی شفاف، دقیق و به موقع را موجب پیشگیری از انتشار هرگونه اخبار غیرموثق دانست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه تولیدات رسانه ای را اساس تامل و تعمق بیشتر دست اندرکاران برگزاری بورد دانست که در دوره های بعد و با مرور این تولیدات می توانند به نظرات خبرگان دانش پزشکی دسترسی پیدا کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار