جزئیات برگزاری آزمون جهش تحصیلی در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزئیات برگزاری آزمون جهش تحصیلی در خوزستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به برگزاری آزمون جهش تحصیلی در هفت شهر استان، گفت: برگزاری آزمون از 18 تیرماه آغاز شده است و پنج مردادماه به اتمام می‌رسد.

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یک هزار دانش‌آموز ابتدایی برای شرکت در آزمون جهش تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از روز یک‌شنبه، 18 تیرماه آزمون‌های جهش تحصیلی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم آغاز شده است.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه برای جهش تحصیلی در اهواز، افزود: استان برای برگزاری آزمون جهش تحصیلی به هفت قطب تقسیم‌شده است. این آزمون در شهرهای ماهشهر در روزهای 20 و 21 تیرماه، در دزفول 24 تا 26 تیرماه، در مسجدسلیمان 25 تا 26 تیرماه، در رامهرمز 27 و 28 تیرماه، در آبادان یک تا 2 مردادماه و در باغملک نیز چهارم و پنجم مردادماه برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در آزمون در شهرهای مجاور باید به این شهرها مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه والدین باید برای نوبت‌گیری آزمون به مدارس ابتدایی محل تحصیل فرزند خود مراجعه کنند، گفت: هرسال معمولاً 700 متقاضی جهش تحصیلی در استان وجود دارد، اما با توجه به اینکه امسال جهش تحصیلی برای پایه اول نیز امکان‌پذیر بود پیش‌بینی می‌کنیم این آمار به حدود 900 نفر برسد؛ معمولاً حدود 40 درصد شرکت‌کنندگان آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارند.

ممبینی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید استراحت کافی داشته باشند، آزمون جهش تحصیلی یک آزمون هوشی مشکل است و اگر والدین متوجه می‌شوند که فرزندشان مریض است یا به هر دلیلی در نوبت تعیین‌شده نمی‌تواند در آزمون شرکت کند به ما اعلام کنند تا نوبت دیگری برای این دانش‌آموز تعیین کنیم.

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام برای آزمون جهش تحصیلی، گفت: دانش‌آموزان متقاضی شرکت در این آزمون باید در تمام درس‌های خود نمره کیفی “خیلی خوب” را کسب کرده باشند.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار