جزئیات برگزاری آزمون های استخدامی در وزارت نفت و صنعت پتروشیمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به گزارش خبرنگار انرژی نیوز  سال 98 مهمترین و آخرین سالی بوده که برگزاری آزمون‌های استخدامی در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونق خواهد داشت و باتوجه به پیشرفت ساخت طرح‌های در دست اجرا در سال جدید فارغ تحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی باید خود را برای حضور در آزمون‌های استخدامی آماده کنند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه اکثر طرح‌های توسعه صنعت نفت و پتروشیمی در طول دو سال آینده به بهره برداری می‌رسند در سال 98 شاهد برگزاری آزمون‌های متعدد استخدامی خواهیم بود و از آنجایی که بعد از بهره برداری این طرح‌ها، پیشرفت سایر پروژه ها چنگی به دل نمی‌زند برای سال 99 با یک رکود در حوزه استخدام‌های بزرگ در صنعت نفت روبرو خواهیم شد.

آزمون استخدامی وزارت نفت:

بعد از لغو موقت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در سال 96، مسئولان این وزارتخانه در تدارک برگزاری آزمون جدید با الگوی جدید هستند به طوری‌که وزیر نفت یکی از تغییرات آزمون استخدامی وزارت نفت، جذب نیرو در قالب قرارداد مدت معین اعلام کرده است.

برگزاری آزمون جدید استخدامی وزارت نفت هر چند تاکنون تاخیری حدود 16 ماهه را تجربه می کند اما وزارت نفت تاکنون مبنی لغو رسمی برگزاری این آزمون استخدامی اعلام نکرده و با توجه به بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، خطوط لوله نفت و گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز و … با کسری شدید نیروی متخصص بهره بردار روبرو است.

آزمون‌های استخدامی متمرکز در عسلویه و ماهشهر:

سال جدید دو آزمون مترمرکز استخدامی صنعت پتروشیمی توسط هلدینگ خلیج فارس ابتدا برای شرکت های مستقر در ماهشهر و سپس عسلویه برگزار خواهد کرد.

«جعفر ربیعی» مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اخیرا در گفتگو با «انرژی نیوز» با بیان اینکه آزمون متمرکز استخدامی صنعت پتروشیمی برای تامین نیاز تمامی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس همچون بوعلی، بندرامام، تندگویان، کارون، فجر و … برگزار خواهد شد، گفته است: برگزاری این آزمون احتمالا با مشارکت دانشگاه امیرکبیر تهران و برخی از دانشگاه‌های محلی انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود فراخوان آزمون استخدامی متمرکز صنعت پتروشیمی برای ماهشهر نیمه دوم اردیبهشت ماه و آزمون نهایی خردادماه سال 98 برگزار شود و برای نیمه دوم سال جدید هم آزمون متمرکز استخدامی برای صنایع پتروشیمی عسلویه برگزار خواهد شد.

4 طرح جدید پتروشیمی آماده جذب نیرو می شوند

علاوه بر آزمون‌های استخدامی وزارت نفت و متمرکز صنایع پتروشیمی سال 98 دست کم چهار طرح پتروشیمیایی که دارای پیشرفت ساخت حدود 60 تا 80 درصدی هستند هم برای برگزاری آزمون استخدامی اقدام خواهند کرد به طوری‌که طرح‌های پتروشیمی هنگام، گچساران، دنا و خمین باید برای تامین نیروی مورد نیاز دوره بهره برداری با برگزاری آزمون استخدامی نسبت به تامین نیرو اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار