جزئیات برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 روز جمعه ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 صبح روز جمعه 12 مردادماه در 67 شهرستان برگزار می‌شود.

برای پذیرش در کدرشته‌های امتحانی: 102 (مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار)، 104 (مهندسی بهداشت محیط)، 105 (ساخت پروتزهای دندانی)،‌ 112 (مدارک پزشکی)، 202 (ایمنی صنعتی و محیط کار)، 206 (ساخت و تولید)، 207 (صنایع چوب و کاغذ-سازه های چوبی)‌، 208 (صنایع شیمیایی)، 211 (مواد)،‌ 213 (معدن)، 216 (نقشه برداری)‌، 217 (شهرسازی)، 218 (صنایع نساجی)‌،‌ 301 (مهندسی آبیاری)، 302 (مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست )،‌304 (پرورش طیور)، 305 (پرورش گاو و گاومیش)، 306 (تولیدات دامی)،‌ 307 (تولیدات گیاهی)‌، ‌308 ( جنگلداری)،‌ 309 (شیلات)‌، 310 (چوب شناسی و صنایع چوب)‌، 311 (علوم و صنایع غذایی)‌،‌ 312 (گیاه پزشکی)،‌313 (ماشین های کشاورزی)، 314 (مرتع و آبخیزداری)،‌ 315 (بازیافت)، 401 (آمار)‌، 402 (آموزش ریاضی)‌، 501 (آموزش حرفه و فن)، ‌502 (آموزش دینی و عربی)‌، 503 (آموزش راهنمایی و مشاوره)،‌ 504 (زبان انگلیسی)،‌ 505 (زبان و ادبیات فارسی)‌،‌ 506 (آموزش علوم تجربی)، ‌507 (روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی)، 508 (مطالعات اجتماعی)،‌ 509 (آموزش و پرورش ابتدایی)، 511 (باستان شناسی)، 513 (تربیت معلم قرآن کریم)، ‌516 (علوم انتظامی)‌، 517 (علم اطلاعات و دانش شناسی)، 518 (مدیریت)،‌ 519 (حقوق قضایی- علوم ثبتی)،‌603 (مرمت و احیای بناهای تاریخی)، 604 (موسیقی «نوازندگی ساز ایرانی»)، 606 (طراحی پوشاک)، 701 (1-علوم آزمایشگاهی دامپزشکی 2- بهداشت مواد غذایی)، 702 (بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی) آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد.

لذا برای داوطلبانی که در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده‌اند، کارت شرکت در آزمون صادر نمی‌شود.

داوطلبان متقاضی گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی (ازجمله معدل کل مقطع کاردانی) و کد رشته ‌محلهای انتخابی خود از تاریخ9 مردادماه تا 11 مردادماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده اطلاعات خود اقدام کنند.

* زمان توزیع کارت

برگ راهنما برای داوطلبان تمام رشته‌های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون از روز سه‌شنبه 9 مردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد تا متقاضیان شرکت در آزمون بتوانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت آن اقدام کنند.

داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. لذا تمام داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

* نحوه دریافت کارت

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده یا کدپیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کند، این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند.

لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده‌اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

داوطلبان (اعم از متقاضیان رشته‌های با آزمون و رشته‌های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی (از جمله معدل کل مقطع کاردانی) و کدرشته محل‌های انتخابی خود با توجه به توضیحات این اطلاعیه و برگ راهنمای شرکت در آزمون در صورت نیاز اقدام کنند.

* نشانی و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نشانی و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون تمام داوطلبان رشته‌های امتحانی با آزمون بر مبنای استان و شهرستان محل اقامت فعلی آنان (برای تعیین حوزه امتحانی) که در بند 31 تقاضانامه ثبت‌نام مشخص کرده‌اند، به شرح جدول شماره 2 مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش است.

با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 4، 5، 6، 10، 12، 13، 14، 16، 17، 18 و 20 به ترتیب شامل نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، کد و عنوان رشته تحصیلی، موسسه محل اخذ مدرک تحصیلی، سال و ماه اخذ مدرک تحصیلی، معدل فارغ‌التحصیلی، وضعیت اشتغال (کارمندی)، استان بومی و علاقه‌مندی به گزینش در رشته‌های غیرانتفاعی و کد و عنوان محل های انتخابی کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 11 مردادماه منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند و در صورتی که نسبت به بندهای 3، 7، 9 و 15 (جنس، دین، معلولیت، زبان امتحانی ) تفاوتی مشاهده کردند، ضروری است در روز پنجشنبه مورخ 11 مرداد صبح از ساعت 8:30 تا 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 تا 18:00 به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره 2) مراجعه کنند.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود داوطلب در نظر گرفته شده و به تقاضاهای مربوط به تغییر رشته امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت‌نامی (بند 8) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، لازم است حداکثر تا تاریخ 12 مردادماه منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح سهمیه اقدام کنند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال شود، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلبی فاقد عکس باشد یا عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، اشتباه عکس و واضح نبودن عکس است، ضروری است در روز پنجشنبه11 مرداد صبح از ساعت 8:30 تا 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 تا 18:00 با به همراه داشتن 2 قطعه عکس 4×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره 2) مراجعه و موضوع را دنبال نمایند تا مشکل برطرف شود.

آن دسته از داوطلبانی که هم اکنون علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ 55.000 (پنجاه و پنج هزار) ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی اقدام نموده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج کنند و سپس با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات نسبت به اعمال انتخاب کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

تمام داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون می‌بایست از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت این سازمان قرار داده خواهد شد، پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

داوطلبان متقاضی رشته‌های امتحانی با آزمون و رشته های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی لازم است از 9 تا 11 مرداد به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه‌های اردیبهشت و خردادماه که هم اکنون در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان قابل دسترسی و مشاهده است و همچنین اطلاعیه اصلاحی دفترچه راهنمای ثبت‌‌نام و انتخاب رشته که در تاریخ 7 مرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار خواهد گرفت، نسبت به ویرایش کد رشته محلهای انتخابی خود اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار