جزئیات تعرفه مصرف گاز بخش خانگی در سال ۹۶ +جدول

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

جزئیات تعرفه مصرف گاز بخش خانگی در سال ۹۶ +جدول

با توجه به تأکید شرکت ملی گاز ایران بر محاسبه گاز بهای سال ۹۶ مطابق بر گاز بهای سال ۹۴ و بازگشت نظام پلکانی به محاسبه بهای گاز مصرفی، کمترین رقم قبوض گاز در فصل گرم همراه با عوارض ۱۰ درصدی حدود ۵۴۰۰ تومان و بیشترین رقم بیش از ۲۵۸ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، شرکت ملی گاز ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:«گازبهای سال 96 مطابق با گازبهای سال 94 محاسبه خواهد شد. تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه‌های ابلاغی سال 94 و به‌صورت زمانبندی 7 ماه برای ماههای گرم (از16 فروردین الی 15 آبان) و پنج ماه سرد سال (از 16 آبان الی 15 فروردین) به‌صورت پلکانی و اقلیم‌های تعریف‌شده محاسبه خواهد شد، براین اساس هزینه تعرفه گازبهاء بخش خانگی در سال 1396 تا زمان ابلاغ مصوبه جدید هیچ‌گونه افزایشی نسبت به سال 94 نداشته و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص نیز تکذیب می‌گردد».

صدور این اطلاعیه از تغییر دوباره در نحوه محاسبه گازبها حکایت دارد، به‌طوری که در فرمول و تعرفه گذاری محاسبه گازبها نسبت به مصوبه مهرماه 95، تعداد ماههای سرد سال به 5 ماه افزایش یافته و تعداد ماههای گرم سال به 7 ماه کاهش یافته است.

همچنین با تأکید ابلاغیه اخیر شرکت ملی گاز ایران، محاسبه گازبهای سال 96 بر اساس محاسبه گازبهای سال 94 و به‌صورت پلکانی خواهد بود، ازاین‌رو تغییری که با مصوبه مهرماه سال 95 هیئت دولت در محاسبه گازبها به‌صورت ثابت با نرخ 1500 ریال در هر مترمکعب در قبوض گاز ایجاد شده بود و قرار بود از ابتدای 96 ادامه یابد، کان‌لم‌یکن شده و دوباره محاسبه به‌صورت پلکانی صورت می‌گیرد.

از اینرو، جزئیات تعرفه مصرف گاز بخش خانگی در سال 96 بدین شرح است:

گازبهای مصرفی در هفت ماهه فصل گرم در بخش خانگی:

جزئیات تعرفه مصرف گاز بخش خانگی در سال ۹۶ +جدول

کمترین رقم قبوض گاز در فصل گرم همراه با عوارض 10 درصدی حدود پنج هزار و 400 تومان و بیشترین رقم بیش از 258 هزار تومان خواهد شد.

گازبهای مصرفی در پنج ماهه فصل سرد بخش خانگی:

جزئیات تعرفه مصرف گاز بخش خانگی در سال ۹۶ +جدول

کمترین رقم قبوض گاز در فصل سرد همراه با عوارض 10 درصدی به ترتیب در اقلیم یک تا چهار 13500، 11250، 9000 و 6750 تومان و بیشترین رقم برای این چهار اقلیم به ترتیب بیش از 689هزار، 662 هزار، 636 هزار و 609 هزار تومان خواهد شد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار