جزئیات توافق دانشگاه آزاد و وزارت علوم بر سر رشته ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات توافق دانشگاه آزاد و وزارت علوم بر سر رشته ها

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد با تشریح جزئیات جلسه این دانشگاه با وزارت علوم، گفت: مهلت انتخاب رشته این دانشگاه تا ۲۷ تیرماه تمدید شد.

به گزارش اهواز نیاز به نقل از خبرگزاری مهر، صالح اسکندری در حاشیه جلسه شورای عالی تحلیل و بررسی رسانه های دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران با اعلام خبر تمدید زمان انتخاب رشته به مدت ۱۰ روز برای داوطلبان کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: داوطلبان از ۱۷ تیرماه لغایت ۲۷ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه معاون آموزشی دانشگاه آزاد و مسئولان وزارت علوم افزود: این جلسه در یک فضای صمیمی و مثبت برگزار شد و طی تعامل خوبی که بین مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت علوم صورت گرفت با عنایت به توافقات صورت گرفته در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تقریبا تمامی کدرشته محل های حذف شده مورد بررسی مجدد قرار گرفت و بخش معظمی از آنها امروز مورد تایید شورای گسترش وزارت علوم قرار گرفت و پیش بینی می کنیم تمامی رشته محل های حذف شده در ابتدای هفته آتی توسط وزارت علوم مورد تایید قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان اعلام شده توسط معاون آموزشی وزیر علوم برای تمدید زمان انتخاب رشته توسط داوطلبان نیز گفت: خبر مطرح شده توسط دکتر شریعتی را باید تصحیح کنیم.

اسکندری گفت: طی هماهنگی که با سازمان سنجش و دکتر خدایی داشتیم، زمان انتخاب رشته به مدت ۱۰ روز از ۱۷ تیر لغایت ۲۷ تیرماه توسط دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شده است.

وی با تاکید بر تعامل مثبت وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطمینان داد این زمان فرصت مناسبی است تا داوطلبان با دقت بیشتری اقدام به انتخاب رشته کنند.

عضو هیات رئیسه و مسئول امور رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توافقات صورت گرفته در کمیسیون آموزش و با اشاره به نامه رئیس کمیسیون آموزش به وزیر علوم که آن را در اختیار خبرنگاران قرار داد، تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تمامی رشته محل هایی که پذیرش دانشجوی دکتری دارند، به آنها مجوز پذیرش دانشجوی ارشد نیز داده می شود.

اسکندری افزود: همچنین در رشته محل هایی که دوره کارشناسی ارشد داشتند و حداقل یک دوره فارغ التحصیل داده اند به آنها نیز مجوز پذیرش داده می شود.

وی با اشاره به سومین مصوبه کمیسیون آموزش افزود: در رشته محل هایی که حداقل ۳ استادیار تمام وقت داشته باشند مجوز کارشناسی ارشد اعطا می شود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد در خصوص این مصوبه به این تبصره نیز اشاره کرد که چنانچه در برخی رشته محل ها ۲ استادیار تمام وقت و حداقل دو استادیار یا بالاتر به صورت نیمه وقت حضور دارند صرفا برای یک سال مجوز پذیرش دانشجوی ارشد داده می شود.

اسکندری در پایان تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش تمامی ۲۹۰۰ رشته محل های حذف شده مشمول شرایط این مصوبه بوده و پیش بینی می کنیم ابتدای هفته آتی تمام رشته محل ها مورد تایید شورای گسترش وزارت علوم قرار گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار