جزئیات ثبت نام دوره صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95 آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزئیات ثبت نام دوره صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95 آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در 21 آبان ماه سال گذشته در قالب سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور که در 53 شهرستان مختلف کشور برگزار شد اقدام به جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها کرد که نتایج اولیه آن درهفته اول دی ماه اعلام شد.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام نتایج اولیه، برنامه زمانبندی استانی برای انجام مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون مشخص شد و پذیرفته شدگان به ادارات آموزش و پرورش مراجعه و مراحل مصاحبه و گزینش را طی کردند.

اعلام نتایج نهایی این آزمون به علت تعیین تکلیف 2200 ظرفیت خالی مانده به تعویق افتاد و سرانجام نتایج نهایی گزینش پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت هفته گذشته از طریق وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. در این میان پذیرفته شدگان این دوره که هنوز زمان حضورشان در دوره یکساله آموزش صلاحیت حرفه‌ای مشخص نبود از وعده‌های متناقص مسئولان آموزش و پرورش گلایه داشتند.

اخباری مبنی بر احتمال شروع دوره‌ها از اردیبهشت گرفته تا صدور احکام استخدامی از مهر 96 و تکذیب برخی از آنها از سوی مسئولان مختلف آموزش و پرورش موجب سرگردانی پذیرفته شدگان آزمون شد تا اینکه سرانجام مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی درباره ابهامات مطرح شده ارائه کرد و گفت: به موجب قانون، جذب افراد پذیرفته شده پس از طی دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و مشروط به قبولی در این دوره است.

وی افزود: اگر اخبار متناقضی منتشر شد به علت نقص در اطلاعیه استخدامی بود. علت اینکه چرا نتوانستیم بموقع درخدمت پذیرفته شدگان باشیم را باید در زمان اعلام نتایج و بررسی صلاحیت‌ها جست. در واقع با این واقعیت مواجه شدیم که اگر قرار باشد اینها دوره آموزشی ببینند و از مهر 96 به کلاس ها بروند، دوره ناقص و ابتر خواهد بود در حالی که اینها طبق قانون باید دوره یکساله ببینند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره زمان برقراری حقوق و صدور احکام استخدامی این افراد گفت: آنچه درباره مهارت آموزان مطرح است، تامین هزینه‌های تحصیلی توسط آموزش و پرورش و تسهیلات بانکی است و طبق قانون، پرداخت حقوق مربوط به کسانی است که ذیل قانون متعهدان خدمت قرار می گیرند و این افراد مشمول پرداخت حقوق نمی‌شوند.

نعمت الله موسی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان اینکه دوره پذیرش رسمی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته، مهرماه سال 96 است و یکسال به طول می‌انجامد گفت: این افراد از مهرماه همزمان با شروع دوره‌های آموزشی وارد مدارس می‌شوند. برای ورود این افراد به دوره‌های آموزشی یک دوره آمادگی چهار تا شش هفته‌ای درنظر گرفته شده است که احتمالا از 15 مرداد ماه شروع می شود و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت. این دوره برگزار می‌شود تا پذیرفته شدگان برای فعالیت عملی تدریس آمادگی کسب کنند؛ دوره یکساله رسمی صلاحیت حرفه‌ای نیز همزمان با فعالیت در مدرسه استمرار پیدا می‌کند.

وی درباره زمان صدور احکام استخدامی این افراد گفت: احکام استخدامی پذیرفته شدگان از مهر سال 97 و پس از اتمام دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی صادر می‌شود. این افراد از مهر امسال با هدف کارآموزی وارد مدارس می‌شوند و مدرسه محیط کارآموزی آنها خواهد بود و دوره‌های نظری را در دانشگاه می‌گذرانند.

به گزارش ایسنا، در نهایت دو روز گذشته زمان رسمی برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مشخص شد و کلیات شیوه برگزاری و برنامه آموزشی دوره مهارت آموزی دومین گروه از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش در نوزدهمین نشست شورای دانشگاه به تصویب رسید.

در این نشست مقرر شد، پودمان اول دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان از نیمه دوم تیرماه تا بیستم شهریورماه سال جاری طی 8 هفته و با میانگین 40 ساعت دوره آموزشی در هر هفته (مجموعاً 320 ساعت) برگزار شود.

اعضای شورای دانشگاه ضمن تأکید بر توجه جدی به کیفیت و محتوی دوره، برگزاری آزمون جامع در نیمه دوم شهریورماه 1396 و کسب حداقل 65 درصد از امتیاز آزمون جامع توسط مهارت آموزان را برای دریافت گواهی موفقیت در دوره را تصویب کردند.

در خصوص برنامه آموزشی ارائه شده نیز مقرر شد؛ تخصیص حجم بیشتری از محتوی دوره به توسعه حرفه ای و مهارت های آموزش و تدریس و متناسب نمودن حجم و محتوی دوره بازمان پودمان در بازنگری موردتوجه قرار گیرد. از دیگر مصوبات این نشست، پرداخت معوقات دوره قبل، تمهیدات مناسب مالی برای اجرای دوره جدید و بررسی امکان تبدیل این دوره به بخشی از یک دوره رسمی تحصیلی جهت ارائه به هیأت امناست.

در همین راستا معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در قالب اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پذیرفته شدگان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی stats.cfu.ac.ir/state از استان محل آموزش خود مطلع شوند. بدیهی است با عنایت به اینکه محل آموزش 87 درصد پذیرفته شدگان در استان محل اقامت آنهاست و نیز فشردگی زمانی ایجاد شده برای برگزاری دوره، امکان تغییر محل آموزش تعیین شده، وجود ندارد.

بر این اساس ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان از روز چهارشنبه 14 تیر تا جمعه 16 تیر صورت می‌گیرد و افراد باید نسبت به ثبت نام غیرحضوری در سامانه گلستان دانشگاه به نشانی (https://10.9.29.92) اقدام کنند.

ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان نیز از روز دوشنبه 19 تیر تا چهارشنبه 21 تیر انجام می‌شود و آنها باید نسبت به ثبت نام حضوری در استان محل آموزش اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار