جزئیات ثبت نام کنکور دکتری ۹۷ / ضوابط دوشنبه منتشر می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات ثبت نام کنکور دکتری ۹۷ / ضوابط دوشنبه منتشر می شود

هزینه ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ اعلام شد و داوطلبان از دوشنبه ۲۹ آبان می توانند شرایط و جزئیات را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از چهارشنبه اول آذر ۹۶ آغاز می شود و تا سه شنبه ۷ آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: کلیه متقاضیان ضرورت دارد در این مهلت با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آماده کردن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی صورت می گیرد لازم است داوطلبان به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) را به عنوان وجه ثبت نام آزمون پرداخت کنند و سریال ثبت نام را خریداری کنند.

وی افزود: از آنجا که امکان ارائه خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه در این آزمون وجود دارد کسانی که تمایل به استفاده از این خدمات دارند می توانند با درج گزینه مزبور مبلغ ۵ هزار ریال دیگر نیز پرداخت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: سطح سئوالات امتحانات اختصاصی در حد دانش فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و مطابق با فهرست شورای عالی برنامه ریزی است. ضریب سئوالات تخصصی ۴، ضریب سئوالات زبان یک و ضریب سئوالات استعداد تحصیلی یک است.

توکلی خاطرنشان کرد: اطلاعیه تکمیلی جزئیات ثبت نام در این آزمون از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: همانطور که پیش از این اعلام شده بود آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار