ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی(زمان اعلام نتایج)

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی(زمان اعلام نتایج)

8 آبان 98 – اطلاعیه مركز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص اعلام نتایج ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور 

داوطلبان گرامی، با عنایت به برگزاری ششمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ 17/12/1397، نتایج نهایی آزمون استخدامی مربوط به دستگاه‌ «سازمان امور مالیاتی کشور» برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.
داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود به آدرس اینترنتی www.hrtc.ir مراجعه نمایند. داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت اطلاع از زمان و مکان مراجعه برای سیر سایر مراحل استخدامی خود، روز یکشنبه 12 آبان‌ماه 1398 به آدرس اینترنتی « سازمان امور مالیاتی کشور» مراجعه نمایند.

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


26 شهریور 98: اطلاعیه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص اعلام نتایج ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور 

داوطلبان گرامی، با عنایت به برگزاری ششمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ 1397/12/17، نتایج نهایی آزمون استخدامی مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل :

– وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

که نتایج آنها نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.
داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود مراجعه نمایند. داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت اطلاع از زمان و مکان مراجعه برای سیر سایر مراحل استخدامی خود، روز شنبه 30 شهریورماه 1398 به آدرس اینترنتی «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مراجعه نمایند. بدیهی است نتايج سایر دستگاه‌های اجرایی که فرایند بررسی مدارک و یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.


16 شهریور ۹۸ – اطلاعیه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص اعلام نتایج ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور

داوطلبان گرامی، با عنایت به برگزاری ششمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷، نتایج نهایی آزمون استخدامی مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل :
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور
سازمان امور اراضی کشور
وزارت ورزش و جوانان
سازمان دیوان عدالت اداری
وزارت فرهنگ و ارشاد

که نتایج آنها نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.

داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود به آدرس اینترنتی www.hrtc.ir مراجعه نمایند. داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت اطلاع از زمان و مکان مراجعه برای سیر سایر مراحل استخدامی خود روز شنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۸ (دستگاه‌های سازمان امور اراضی کشور و وزارت ورزش و جوانان) و روز دوشنبه اول مهرماه ۱۳۹۸ (دستگاه سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری)و دیوان عدالت اداری روز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ ،وزارت فرهنگ و ارشاد ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ به آدرس اینترنتی دستگاه مربوطه مراجعه نمایند. نتایج سایر دستگاه‌های اجرایی که فرایند بررسی مدارک و یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.


10 شهریور ۹۸ – اطلاعیه شماره ۲ جهاد دانشگاهی در خصوص اعلام نتایج فراگیر ۶

داوطلبان گرامی، با عنایت به برگزاری ششمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷، نتایج نهایی آزمون استخدامی مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل :

– بانک ملی

– سازمان حفاظت محیط زیست

– سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

که نتایج آنها نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.

داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود به آدرس اینترنتی www.hrtc.ir مراجعه نمایند. داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت اطلاع از زمان و مکان مراجعه برای سیر سایر مراحل استخدامی خود روز شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۸، به آدرس اینترنتی دستگاه مربوطه مراجعه نمایند. نتایج سایر دستگاه‌های اجرایی که فرایند بررسی مدارک و یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.


۲۶ مرداد ۹۸ – اطلاعیه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص اعلام نتایج ششمین آزمون فراگیر

داوطلبان گرامی، با عنایت به برگزاری ششمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷، نتایج نهایی آزمون استخدامی مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل :

– وزارت صنعت، معدن و تجارت

– بنیاد شهید و امور ایثارگران

– سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها

– سازمان شیلات ایران

– سازمان بهزیستی کشور

– روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

– سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

– سازمان اورژانس کشور

که نتایج آنها نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.

داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود به آدرس اینترنتی www.hrtc.ir مراجعه نمایند. داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت اطلاع از زمان و مکان مراجعه برای سیر سایر مراحل استخدامی خود در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۲، به آدرس اینترنتی دستگاه مربوطه مراجعه نمایند. نتایج سایر دستگاه‌های اجرایی که فرایند بررسی مدارک و یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.

جهت ورود به پروفایل کاربری اینجا کلیک نمایید


25 خرداد ۹۸ – اطلاعیه اعلام نتایج مرحله بررسی مدارک و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت جهت مرحله مصاحبه استخدامی ششمین آزمون فراگیر سال ۱۳۹۷

اطلاعیه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی درخصوص اعلام نتایج مرحله بررسی مدارک و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت جهت مرحله مصاحبه استخدامی ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷

به اطلاع داوطلبان معـرفی شده چند برابر ظرفیت مرحله بررسی مدارک ششمین امتحان مشتـرک فراگیر دستگاه‌هـای اجرایی کشور می‌رساند، نتایج بررسی مدارک توسط دستگاههای اجرائی (به استثناء سازمان امور مالیاتی کشور)، از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir قابل مشاهده می‌باشد. ضروری است داوطلبان با استفاده از کدملی و کد رهگیری با ورود به قسمت پروفایل خود، از نتیجه بررسی مدارک و وضعیت نهایی خود مطلع گردند.

برای آن دسته از داوطلبانی که در بخش وضعیت داوطلب، عبارت «شما برای مصاحبه استخدامی معرفی شده اید» درج گردیده است، لازم است از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ تا روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۸ با مراجعه به پایگـاه اطلاع‌رسانی دستگاه اجرایی مورد تقاضای خود، از زمان و مکان مصاحبه استخدامی مشخص شده، مطلع شوند.

برای مشاهده اطلاعیه در سایت جهاد دانشگاهی اینجا کلیک نمایید


14 اردیبهشت 98 – اطلاعيه در خصوص اعلام نتايج ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور

به اطلاع داوطلبان ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور می‌رساند، کارنامه نتایج اولیه آزمون از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir قابل مشاهده می‌باشد و داوطلبان با استفاده از کدملی و کد رهگیری پس از ورود به قسمت، پروفایل به کارنامه خود دسترسی خواهند داشت.

شایان ذکر است آن دسته از دواطلبانی که در بخش وضعیت داوطلب مندرج در کارنامه آنان، عبارت «شما برای طی مرحله بررسی مدارک معرفی می‌شوید» را ملاحظه می‌کنند، می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ با مراجعه به وب سایت اینترنتی دستگاه اجرایی مورد تقاضای خود، از مدارک مورد نیاز، زمان و مکان مراجعه جهت بررسی مدارک مطلع شوند.

برای مشاهده فایل اطلاعات چند برابر ظرفیت و آدرس وب سایتهای دستگاههای اجرایی اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


28 فروردین 98 – زمان اعلام نتایج ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
سید عزیز آشنا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به پاسخنامه ها قرائت شده است و نتایج آزمون ماه آینده اعلام می شود.

وی افزود: برخی متقاضیان پس از ثبت نام اقدام به رفع نقایص اطلاعات در باجه های رفع نقص کردند بنابراین برای اعلام نتایج در انتظار تاییدیه برخی مراجع در باره اطلاعات متقاضایان هستیم.
آشنا تاکید کرد: نتایج پس از بررسی اطلاعات اصلاح شده متقاضیان در اردیبهشت ماه اعلام می شود و اطلاعات در این باره در سایت www.hrtc.ir اعلام می شود.
ششمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد. ۲۲۷ هزار و ۸۹۱ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد، حدود ۱۰۵ هزار نفر از شرکت کنندگان زن و مابقی مرد بودند. حدود ۱۵ هزار نفر از شرکت‌ کنندگان نیز مدرک دیپلم دارند و مابقی کاردانی به بالا هستند که افراد دارای دیپلم تنها در آزمون عمومی شرکت کرده و آزمون اختصاصی ندارند.
همچنین، تعداد افراد پذیرفته و استخدام شده از طریق دو آزمون کتبی و مصاحبه در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۴ هزار و ۴۶۴ نفر است.
ششمین آزمون استخدامی کشور برای دستگاه های دولتی شامل «سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان های امور مالیاتی، بهزیستی، تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد و املاک کشور، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، شیلات، هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان» برگزار شد.
سازمان جهاد دانشگاهی مجری و برگزار کننده این آزمون بود.


23 اسفند 97 – اطلاعيه در خصوص زمان اعلام نتايج ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور

با تبریک فرارسیدن سال۱۳۹۸ و تقارن آن با ايام ماه مبارك رجب و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و سربلندی، به اطلاع کلیه شركت كنندگان در ششمين امتحان مشترك فراگير دستگاههاي اجرايي كشور مي رساند نتايج چند برابر ظرفيت اين آزمون در بهار 98 پس از انجام هماهنگی های لازم با سازمان اداری و استخدامی و دستگاه های اجرایی ذی ربط اعلام خواهد شد و پس از آن از افراد قبول شده در مرحله آزمون كتبي براي مصاحبه توسط دستگاه های اجرایی دعوت به عمل خواهد آمد. شَایان ذکر است، اعلام نتايج نهايي پس از انجام كليه مصاحبه ها توسط دستگاههای اجرایی ذی ربط و جمع بندی نهایی سازمان اداری و استخدامی توسط مرکز آزمون انجام خواهد شد.


 17 اسفند 97 – آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد
آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در 128 شهر کشور و 262 حوزه امتحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور صبح امروز برگزار شد.

این آزمون رأس ساعت 9 صبح با توزیع دفترچه سؤالات در 128 شهر کشور و 262 حوزه امتحانی آغاز شد، بیشترین شرکت‌کننده‌های آزمون فراگیر استخدامی از تهران هستند که حدود یک پنجم آزمون‌دهندگان کل کشور را شامل می‌شوند.

براساس اعلام آشنا مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی، حدود ۱۰۵ هزار زن و ۱۲۰هزار و ۸۹۱ مرد در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور شرکت کردند.

اظهارات مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی بیانگر آن است که آزمون کتبی 70 درصد و مصاحبه حضوری 30 درصد در قبولی داوطلبان نقش دارند و مصاحبه شامل موارد تخصصی شغل، مفاد روانشناسی، قابلیت‌های فردی می‌شود که بر عهده دستگاه‌ها است و جهاد دانشگاهی در این خصوص دخالتی ندارد.

همچنین، از میان 227 هزار و 891 نفر داوطلب در نهایت حدود 4 هزار 500 نفر پذیرفته می‌شوند و افرادی‌که در مصاحبه این آزمون پذیرفته نمی‌شوند باید منتظر آزمون بعدی باشند.

نتایج اولیه این آزمون در سال 98 و نتایج نهایی پس از برگزاری مصاحبه اعلام می‌شود.


13 اسفند 97: دریافت کارت ششمین آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور (منبع: سایت جهاد دانشگاهی)

کاربران گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور فعال گردید.

داوطلبین گرامی ششمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 13 اسفندماه 1397 تا پایان روز پنجشنبه 16 اسفندماه 1397 فرصت دارند تا از طریق سامانه ثبت‌نام و مراجعه به پروفایل خود، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند. داوطلبینی که کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند با استفاده از بخش «بازیابی کد رهگیری» نسبت به دریافت دوباره کد رهگیری خود اقدام نمایند.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

جهت بازیابی کد رهگیری اینجا کلیک نمایید


اعلام نحوه رفع نقص کارت داوطلبان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اشاره به این که آزمون دستگاه‌های استخدامی ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۷ اسفند برگزار می‌شود، بر رعایت مواردی از سوی داوطلبان تاکید کرد.

مهندس آشنا در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد کل نفراتی که در آزمون ثبت‌نام کردند ۲۲۷ هزار و ۸۹۱ نفر عنوان کرد و افزود: ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی روز جمعه ۱۷ اسفند برگزار می‌شود. فرآیند آزمون از ساعت ۸ و نیم صبح آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان باید ساعت ۸ و نیم در حوزه‌ها حضور داشته باشند و دفترچه‌ها از ساعت ۹ صبح توزیع می‌شود.

وی درباره احتمال نقص کارت داوطلبان و روش‌های رفع آن گفت: داوطلبان از روز ۱۳ اسفند می‌توانند با ورود به سایت کارت‌های ورود به جلسه آزمون را پرینت بگیرند و اگر فردی به هر دلیلی مشکلی در کارت داشته باشد در سایت، آدرس باجه‌های رفع نقص سراسر کشور اعلام می‌شود و از روز ۱۴ اسفند می‌توانند با مراجعه به باجه‌های اعلام شده اقدام به رفع نقص کارت خود کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از روز آزمون کارهای مربوط به رفع نقص را انجام دهند که روز آزمون با استرس و عجله برای انجام این کار مواجه نشوند.

آشنا با بیان این که این آزمون در کل استان‌های کشور و در بیش از ۲۰۰ شعبه برگزار می‌شود، درباره اعلام نتایج آزمون گفت: ابتدا باید نتایج آزمون کتبی مشخص شود و بعد دستگاه‌ها برای پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت زمان مصاحبه را مشخص می‌کنند، پس از فرآیند مصاحبه نتایج آن بازمی‌گردد و سپس اعلام می‌شود. قطعاً این فرآیند در زمانی کوتاه انجام نمی‌شود. نتایج آزمون کتبی هم بعد از جمع‌آوری و تصحیح پاسخنامه‌ها در پروفایل شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود.

جهت مشاهده محل باجه های رفع نقص اینجا کلیک نمایید


۲۹ بهمن ۹۷ – اطلاعیه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص اصلاح مواد آزمون

در خصوص اصلاح مواد آزمون شغل کارشناس برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارشناس برنامه ریزی سازمان شیلات ایران در ششمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور اسفند ماه سال ۱۳۹۷
بدینوسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در ششمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور که در اسفندماه سال جاری برگزار می گردد می رساند که مواد آزمون کارشناس برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرح زیر اصلاح می گردد :

۱ – تئوری های مدیریت ۲ – مبانی برنامه ریزی و برنامه ریزی استراتژیک ۳ -آمار (مفاهیم و روشهای آماری ، روشهای نمونه گیری، رگرسیون، احتمال و کاربرد آن)
همچنین مواد آزمون کارشناس برنامه ریزی سازمان شیلات ایران نیز به شرح زیر اصلاح می گردد:

۱ – مدیریت بازار و بازاریابی بین الملل ۲ – اصول مذاکرات ، مکاتبات و قراردادهای تجاری۳ – آمار (مفاهیم و روشهای آماری، روشهای نمونه گیری، ریسک احتمال و کاربرد آن)


خبر ۱۵ بهمن ۹۷ – اطلاعیه در خصوص داوطلبان ایثارگر ۲۵ درصد که تغییرات سهمیه خود را در سامانه بنیاد شهید ثبت نموده اند

اطلاعیه در خصوص داوطلبان ایثارگر ۲۵ درصد که تغییرات سهمیه خود را در سامانه بنیاد شهید ثبت نموده اند به شرح زیر اعلام شد

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


اطلاعیه جدید: داوطلبانی که پرداخت خود را جهت ثبت نام انجام داده اند و توکن گرفته اند، می توانند تا ساعت 8 بامداد روز چهارشنبه 10 بهمن 1397 فرآیند ثبت نام خود را در سایت تکمیل نمایند.


9 بهمن 97 – توضیحات مربوط به ایجاد مشکلات در سامانه ثبت‌نام ششمین آزمون فراگیر

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی از رفع مشکلی که در درگاه پرداخت هزینه شرکت در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی پیش‌آمده بود، خبر داد.

مهندس آشنا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام در این آزمون قابل تمدید نخواهد بود، گفت: زمان ثبت‌نام شرکت در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد.
مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در عین حال متذکر شد: در سامانه طراحی شده برای ثبت‌نام این آزمون، به دلیل تعداد بالای نفراتی که در حال جست‌وجو در راهنمای مشاغل هستند بار زیادی روی دیتابیس وجود دارد به همین دلیل برای جلوگیری از مشکل در ثبت نام داوطلبان، قسمت مربوط به راهنمای مشاغل غیرفعال شده است.
وی تعداد افرادی که تاکنون برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند را بیش از ۱۹۰ هزارنفر عنوان کرد و افزود: ۲۰ دستگاه اجرایی استخدام نیروهای خود را از طریق برگزاری آزمون فوق انجام می‌دهند و آزمون روز ۱۷ اسفند سال ۹۷ برگزار می‌شود.


3 بهمن ۹۷ – اصلاحیه ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی 

کاربران عزیز پیرو اطلاعیه شماره ۱ و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال ۹۷ بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت در آزمون مذکور می رساند، با توجه به اعلام سازمان اداری استخدامی کشور اصلاحات و اضافات جدید در سامانه ثبت نام صورت گرفته است.

برای مشاهده اصلاحیه اینجا کلیک نمایید


در اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۶ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی ملزم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری سرمایه انسانی سابق و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در ششمین امتحان مشترک فراگیر به شرح زیر اعلام میگردد :

بخش اول : تعاریف

مفاهیم برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:

الف) دستگاه اجرایی:

کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون

بر آنها مستلزم ذکرو یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) (قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.

ب) ایثارگران:

ب-۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:جانبازان

ب-۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصدوبالا
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
خواهر و برادرشهید

ب-۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵)درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه درجبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :

۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود

۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل

۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران

۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.

۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.

۹ .به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی باشند.

۱۰ .به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفتهشده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفتهشده آزمون میباشد.

۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰)برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل ((۴۰سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.

تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند و سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، ضمن رعایت تبصره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در این دفترچه میباشند، در غیراین صورتاز سایر فرایند استخدام حذف خواهند شد.

تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال

– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها

– داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت درآمده اند به مدت اسارت و حضور در جبهه

– میزان مدت خدمت ضرورت

– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانهها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.

تذکر (۱ ) ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، روز برگزاری امتحان مشترک فراگیر میباشد.

ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه میباشد.

تذکر (۲ ) ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام میباشد.

تذکر (۳ ) بر اساس ماده (۴۳ ) قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاههای اجرایی اجازه دادهشده است تا در صورتی که در

قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایطی علاوه بر شرایط فوقالذکر را داشته باشند، به عنوان شرایط اختصاصی اعلام نمایند.

شرایط اختصاصی هر یک از دستگاههای اجرایی در بخش مربوط به آن دستگاه ذکرشده است.

بخش سوم : مواد آزمون

الف- مواد آزمون عمومی
: مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از

۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL
۲.ریاضی و آمار مقدماتی
۳.زبان و ادبیات فارسی
۴.معارف اسلامی
۵.زبان انگلیسی عمومی
۶. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷.هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب- مواد آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول صفحات ۲۹ تا ۳۳ مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱ )می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش چهارم: امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران
: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱. در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس ضوابط تعیین شده توسط بنیاد یاد شده صورت خواهد پذیرفت.
۲ .با هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۳ .ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ )قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور بایستی وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) الزاماً بیکار ثبت شده باشد و لذا ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی مورد نظر در زمان ثبت نام بایستی در صورت لزوم از طریق بنیاد محل پرونده نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و اصلاح آن اقدام نمایند.
۴ .مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمی باشند. به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در دفترچه انتخاب نمایند.
۵ .در صورتی که در شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی شرط حداقل معدل و حداکثر سن ذکر شده باشد، جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.
۶ .چنانچه مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولویت یا شمول سهمیه مذکور قرار نگیرند، مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند و در صورت انتخاب شغل محلهای مذکور توسط داوطلبان ذکر شده، انتخاب آنها کان لم یکن تلقی شده و داوطلب حق هیچگونه اعتراض نخواهد داشت.
۷ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (۲۵ درصد) الزامی نمی باشد.
۸ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
۹ .ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵ درصد، جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محلهای سهمیه آزاد)، شغل محل هایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد صرفاً در مشاغلی اعمال میگردد که ظرفیت پذیرش آنها بیش از یک نفر باشد (در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). این سهمیه نیز قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ خواهد ماند.

تبصره : با توجه به اینکه شغل محل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان ،وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، سازمان شیلات کشور ، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (مادر تخصصی) و سازمان تعزیرات حکومتی به صورت تک ظرفیتی می باشند ، بنابراین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در آگهی استخدامی تفکیک و مشخص شده و داوطلبان مشمول سهمیه مذکور جهت بهره مندی از سهمیه مربوطه، صرفاً می‌بایست شغل محل های مشخص شده را انتخاب نمایند در غیر این صورت چنانچه داوطلبان مذکور در سایر مشاغل آزاد با ظرفیت یک نفر شرکت نمایند، انتخاب آنها صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت

۱۰- کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه(۵ درصد)الزامی نمی باشد

۱۱ – استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی( ۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد صورت می پذیرد

ب) سهمیه معلولین :

جذب معلولین عادی (با ارائه معرفی نامه از بهزیستی) از محل سهمیه استخدامی( ۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر کسب حدنصاب نمره لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در هر یک از مجوز های کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر و به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی در مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای زیر صورت می پذیرد

۱ – معلول مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود باید در زمان انتخاب شغل محل ، (از بین شغل محل های سهمیه آزاد) شغل محل های را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محل ها بیشتر از یک نفر باشد. در مشاغل با یک نفر ظرفیت ، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت. بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت سهمیه مذکور قابل تخصیص به سایر داوطلبان بوده و در صورت عدم تکمیل ، باقیمانده ظرفیت آن سهمیه محفوظ خواهد ماند.

تبصره : توجه به اینکه شغل محل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، سازمان شیلات کشور ،شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (مادر تخصصی) و سازمان تعزیرات حکومتی به صورت تک ظرفیتی می باشند، بنابراین سهمیه ۳ درصد معلولین در آگهی استخدامی تفکیک و مشخص شده و داوطلبان مشمول سهمیه مذکور جهت بهره مندی از سهمیه مربوطه ، صرفاً می‌بایست شغل محل های مشخص شده را انتخاب نمایند در غیر این صورت چنانچه داوطلبان مذکور در سایر مشاغل آزاد با ظرفیت یک نفر شرکت نمایند، انتخاب آنان صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت

۲ – معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.

۳ – بر اساس ماده (۵ )آیین نامه شماره۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه دل به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان که مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع می باشد.

سایر امتیازات

براساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ۱۰ درصد به امتیار مکتسبه حافظان قران دارای درجات (۱تا ۳) برای حافظسن درشغل کارشناس امور فرهنگی ، معمول خواهد گردید. ضمنا در این آزمون شغل کارشناس امور فرهنگی صرفاً در مشاغل وزارت ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است

همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد درجه ۵ حفظ قرآن از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می‌باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن آگهی استخدامی منتشر و تخصیص خواهد یافت

بخش پنجم : مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۳۰ دیماه ۱۳۹۷ تا پایان روز سهشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ انجام خواهد پذیرفت.

تذکر بسیار مهم : تاکید میگردد؛ مدتزمان تعیینشده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و توصیه می شود از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاههای اجرایی باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل اسکن شده از مدارک :

۱ .عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد :

– عکس(۴ *۳تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛

– با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰* ۲۰۰پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰پیکسل باشد؛

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛

– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛

– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛

– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛

تذکر (۱) اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تذکر (۲) عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تذکر (۳) در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطلشده و حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در امتحانات مشترک فراگیر قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

کارت ملی
مدارک لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد و یا معلولین عادی
*۴. مدرک تحصیلی

*۵. کارت پایان خدمت/معافیت دائم(صرفاً جهت آقایان)

تذکر(۱ :(داوطلب باید تصویر اسکن شده از مدارک ذکر شده در بندهای ۲ تا ۵ را با در نظر گرفتن مشخصات زیر آماده نموده و در هنگام ثبتنام به صورت فایل با فرمت JPG در سامانه بارگذاری نماید.

– تصویر با وضوح و کیفیت لازم باشد؛

– حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد؛

– حاشیه های زائد حذف و ترجیحاً رنگی باشد.

تذکر (۲ ) بارگذاری مدارک مطروحه در بندهای ۴ و ۵ برای ثبت نام الزامی نبوده و صرفاً داوطلبانی که قبل از شروع ثبت نام موفق به دریافت مدارک فوقالذکر شده، میتوانند مدارک مورد نظر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. بدیهی است سایر داوطلبانی که تا روز برگزاری آزمون فارغالتحصیل گردیده و یا خدمت آنها به پایان خواهد رسید، در صورت کسب حد نصاب نمره لازم و قرار گرفتن در سقف چند برابر ظرفیت مورد نیاز، در زمان بررسی مدارک داوطلبان، تصویر مدارک مورد نیاز از آنها اخذ خواهد شد. بدیهی است در هر صورت، در زمان بررسی مدارک به همراه داشتن اصل مدارک مورد اشاره ضروری است.

و) زمان برگزاری ششمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در امتحان مذکور، از تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir قرار خواهد گرفت. ششمین امتحان مشترک فراگیر در روز جمعه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها یا حوزه ها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» می باشد که در فرم ثبت نام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان توسط دستگاه اجرایی مربوط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش ششم : مراحل و نحوه اعلام نتیجه
بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹/۰۷/۱۳۹۳ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۲۶/۰۲/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، مرحله تعیین حد نصاب علمی و مرحله معرفی افراد جهت مصاحبه استخدامی به شرح زیر صورت میپذیرد:

الف) کسب حدنصاب علمی:

معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان، معادل پنجاه درصد (۵۰ درصد) بالاترین نمره مکتسبه در آن امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد. در این مرحله امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی (به استثنای موارد ذکر شده در بندهای ۷ و ۱۰ سهمیه ایثارگران) اعمال نخواهد شد. پس از تعیین حدنصاب در امتحان مشترک فراگیر مراحل زیر انجام خواهد پذیرفت:

۱) داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

۲ (معرفی افراد در سقف چند برابر ظرفیت برای سایر مراحل استخدام، در صورت کسب حد نصاب پس از اعمال امتیازات و سهمیههای قانونی ذکر شده در متن آگهی و بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد انجام خواهد شد .

تذکر: کسب حد نصاب نمره علمی لازم در امتحان مشترک فراگیر، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرفی افراد به ترتیب نمره فضلی آنان، صرفا از میان کسانی که حدنصاب نمره لازم را کسب نمودهاند صورت می پذیرد.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی:

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک صرفاً از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نمودهاند، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.

تذکر مهم: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادرشده از سوی موسسه مجری، صرفاً بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیههای قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیههای قانونی و تایید آن توسط دستگاه اجرایی مربوطه، اعلام خواهد گردید.

ج) انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی:

انتخاب افراد دو یا سه (۲ یا ۳ )برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه های استخدامی صرفاً از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی)، به تعداد دو یا سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت می پذیرد.

د) معرفی به گزینش (انتخاب یک برابر ظرفیت:

۱ (پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد (۷۰ درصد) برای آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و سی درصد (۳۰ درصد) برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیههای قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.

۲ (در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس نمره کل اولیه آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت می پذیرد.

بخش هفتم : تذکرات مهم

۱ .به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور می باشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور قابل مشاهده می باشد، مراجعه نمایند.

۲ .استخدام افراد با رعایت سایر قوانین و مقررات برای تمامی دستگاههای اجرایی به صورت پیمانی (به استثنای آزمون بکارگیری قراردادی سازمان امور مالیاتی کشور) میباشد.

۳ .مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

۴ .داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی داوطلب (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی عیناً همان مقطع، رشته و گرایش تحصیلی درج گردیده باشد

تذکر (۱ ): در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغالتحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، می توانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند

تذکر (۲ ): از آن جایی که تایید شرایط احراز هر یک از مشاغل، صرفاً بعهده شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور میباشد و تصویب مقاطع، رشته و گرایشهای تحصیلی جدید صرفاً با پیشنهاد دستگاه و تایید شورای مذکور، قبل از انتشار آگهی استخدامی امکان پذیر میباشد، بنابراین داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۵ .دارندگان مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.

۶ .افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون می بایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی می باشد.

۷ .داوطلبان استخدام می بایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند. در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه می باشد.

۸ .با توجه به اینکه، دستگاه های استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده دو یا سه برابر را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولین عادی و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۹ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان مشترک فراگیر، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.

۱۰ .اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید

برنامه زمان‌بندی امتحان :

۱. ثبت‌نام : از تاریخ یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ تا پایان روز سه شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷(این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد)

۲. ویرایش اطلاعات : از تاریخ یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ تا پایان روز سه شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

۳. دریافت کارت ورود به جلسه : از تاریخ دوشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷

۴. برگزاری آزمون : روز جمعه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید


جهت مشاهده سوالات متداول در مورد ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی کشور از جمله : شرایط سنی،مواد آزمون،محدوده سنی مجاز،محل برگزاری آزمون،هزینه شرکت در آزمون و …. به لینک زیر مراجعه نمایید.

مشاهده سوالات متداول


اطلاعیه شماره یک مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشوردر سال 1397

بدين‌وسيله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال 1397 مي‌رساند : در اجراي ماده (44) قانون مديريت خدمات كشوري و دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد در دستگاههاي اجرايي و با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور، ثبت نام ششمین امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي كشور براي جذب در 20 دستگاه اجرايي(سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیادشهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان) از روز یکشنبه مورخ 30 دی‌ماه 1397 از طريق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir آغاز خواهد شد و در روز سه شنبه مورخ 9 بهمن‌ماه 1397 خاتمه می یابد.
متقاضیان گرامی شرکت در آزمون توجه داشته باشند که این تاریخ تمدید نخواهد شد و ثبت نام پس از اتمام مهلت یاد شده غیر فعال خواهد شد.
داوطلبان متقاضي استخدام می توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز (رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و سایر شرایط) و شغل محل‌های استخدام در هر یک از دستگاههای یاد شده، به دفترچه راهنمای آزمون که از تاریخ 30 دی‌ماه 1397 (همزمان با شروع ثبت نام) در سایت اینترنتی www.hrtc.ir قرار داده خواهد شد مراجعه نمایند.
ششمین امتحان استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی در تاریخ 17 اسفندماه 1397 برگزار می‌شود. توضیحات لازم درخصوص تاريخ و نحوه دريافت كارت ورود به جلسه و سایر موارد در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است که کلیه فرآیندهای مربوط به ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون، انحصارا از طریق سایت اینترنتی www.hrtc.ir انجام می شود و به مراجعات حضوری پاسخ داده نخواهد شد.


رئیس امور آمار، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ششمین آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی در اسفند ماه امسال برگزار می شود.بر اساس آگهی‌هایی که تاکنون نهایی شده است حضور حدود ۲۰دستگاه اجرایی و جذب حدود۴۳۰۰نفر قطعی شده است و چند دستگاه دیگر نیز تا چند روز آینده ظرفیت خود را اعلام می کنند و ظرفیت جذب در این آزمون حدود ۵ هزار نفر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور دکتر علی اله قنبری، رئیس امور آمار، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: از اوایل هفته بعد ثبت نام برای آزمون شروع می شود. متقاضیان شرکت در آزمون باید براساس ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوی شرایط عمومی، مانند سلامت جسمی و روانی، ایرانی بودن، مدرک تحصیلی دانشگاهی،گواهی پایان یا معافیت از خدمت برای آقایان و سایر شرایطی که در دفترچه آزمون آورده می­شود و همچنین شرایط اختصاصی که برخی از شغل‌محل ها دارند را دارا باشند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

وی در رابطه با سهمیه ها در آزمون افزود: برخی از شغل‌محل‌ها نیازی به مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند و متقاضیان می توانند با مدرک تحصیلی دیپلم در آزمون شرکت نمایند که این بخش مختص فرزندان شاهد می‌باشد. در رابطه با سهمیه در آزمون هم اینگونه است که طبق قانون۲۵درصد سهمیه برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده است، ۵درصد از سهمیه برای بخش دیگری از ایثارگران و همچنین ۳درصد از سهمیه نیز برای معلولین در نظر گرفته شده است.

رئیس امور آمار، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: با توجه به نظرات دیوان عدالت اداری و هیئت عمومی دیوان به دلیل رعایت عدالت استخدامی،بصورت عام در این ازمون گزینه بومی بودن برای شرکت در ازمون حذف شده است تا متقاضیان در فضای رقابتی آزاد بتوانند در آزمون شرکت کنند و هر کس که شرایطش را دارد بتوانند پس از قبولی در آزمون کتبی و بعد از سپری کردن مصاحبه و سایر مراحل استخدامی به استخدام دستگاه‌های اجرایی در آیند.

دکتر قنبری در پایان تصریح کرد: داوطلبین دقت نمایند که در زمان ثبت نام در آزمون اطلاعاتی که خواسته شده است را به دقت وارد نمایید و مدارک خواسته شده را به درستی بارگذاری کنند، چون مبنای صدور کارت ورود به جلسه آزمون و سایر مراحل استخدامی تا مرحله نهایی برای جذب متقاضیان این اطلاعات می باشد به همین دلیل سعی کنند اطلاعات را دقیق وارد نمایند تا با شکل مواجه نشوند.


اطلاعیه شماره یک جهاددانشگاهی درخصوص برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر

جهاددانشگاهی اطلاعیه ی شماره یک این نهاد را در خصوص برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی صادر کرد.
اطلاعیه شماره یک جهاددانشگاهی درخصوص برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، متن اطلاعیه این نهاد بدین شرح است:

متقاضیان محترم شرکت در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی به موارد زیر توجه نمایند:

۱- جهاددانشگاهی به عنوان مجری و برگزارکننده آزمون از طریق این اطلاعیه اعلام می‌کند برخلاف برخی اخبار منتشره در فضای مجازی، فرآیند ثبت نام از متقاضیان شرکت در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرائی هنوز شروع نشده است .

۲- مرجع اطلاع رسانی در مورد زمان و نحوه ثبت نام و نیز مراحل مختلف اجرائی آزمون، جهاددانشگاهی است و راه های ارتباطی در نظر گرفته شده به شرح زیر می باشد:

• سایت جهاددانشگاهی به نشانی www.acecr.ac.ir

• سایت ثبت نام در آزمون www.hrtc.ir

• کانال جهاددانشگاهی در پیام رسان هاتگرام @acecr۱۳۵۹

کانال جهاددانشگاهی در پیام رسان سروش @۱۳۵۹acecr

• صفحه رسمی جهاددانشگاهی در اینستاگرام acecr۱۳۵۹

۳- بدیهی است جزئیات آزمون در زمان مقتضی از طریق رسانه های جمعی رسمی نیز به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

۴- از متقاضیان محترم درخواست می شود اخبار آزمون را صرفاً از روش های فوق دنبال نموده و از تماس یا مراجعه حضوری به واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی خودداری کنند.


8 آذر 97 – اعلام جزئیات جدید از ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با حیات عنوان کرد:

حیات: ثبت نام ششمین ازمون فراگیر استخدامی دستگاه ها به زودی اغاز می شود و ایثارگران متقاضی استخدام، نیاز است با توجه به مواردی، اقدام به ثبت نام کنند.

سردار حسن زاده مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با پایگاه خبری حیات ضمن اعلام این خبر، در مورد راه های اشتغال ایثارگران گفت: دو راه برای اشتغال ایثارگران وجود دارد یکی خود اشتغالی و کارآفرینی و دیگری استخدام در دستگاه های دولتی و خصوصی است. در بحث اختصاص سهمیه ۲۵ درصد از استخدام دستگاه های دولتی به ایثارگران، بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، قبلا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، لیستی تهیه می شد به این صورت که بنیاد استان ها لیست ایثارگران فاقد شغل را براساس نیازهای شغلی دستگاه مربوطه در استان، در اختیار ما می گذاشت که پس از بررسی و جمع بندی، با معرفی بنیاد جذب دستگاه می شدند.

وی با بیان مشکلات استخدام لیستی، افزود: در این نوع استخدام ایثارگران، امکان بروز بی عدالتی در نتیجه رعایت نکردن اولویت و اعمال سلیقه شخصی وجود داشت که به همین دلیل در دوران مدیرکل سابق اشتغال و کارآفرینی بنیاد، استخدام در دستگاه ها از طریق شرکت در آزمون استخدامی امکان پذیر شد و ایثارگران ملزم به شرکت در ازمون برای استخدام شدند تا مشکلات قبلی رفع شود.

حسن زاده با اشاره به تغییر مجری ازمون استخدامی اظهار داشت: در چند سال اخیر سازمان سنجش مجری برگزاری ازمون های استخدامی فراگیر بوده اما در آزمون فراگیر پیش رو، این وظیفه از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی، سامانه به روز و کاملی را برای ثبت نام و نیز درج اطلاعات مربوط به آزمون فراگیر اختصاص داده است در همین راستا بنیاد نیز امکان تبادل اطلاعات لازم با آن سامانه را فرآهم آورده است تا ایثارگران با سرعت و سهولت بیشتری کارهای مربوط به ثبت نام برای شرکت در آزمون را انجام دهند.

به بیان مدیرکل اشتغال وکارآفرینی بنیاد، قبلا که مجری آزمون سازمان سنجش بود اداره اشتغال و کارافرینی بنیاد، فهرست ایثارگرانی را که به صورت خوداظهاری در سامانه سجایا اطلاعات مربوط به ایثارگری خود را ثبت می کردند دریافت و سپس صحت سنجی و راستی آزمایی می کرد، در مرحله بعد عزیزانی که با کد ملی شناسایی نمی شدند از لیست حذف می شدند و کسانی که صحت گفته هاشان تایید شده بود چنانچه مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی می شدند (یعنی شامل فرزند شهید، جانباز، آزاده، فرزند جانباز ۲۵% و بالاتر و فرزند آزاده یکسال اسارت و بالاتر، همسر شهید، همسر جانباز ۲۵% و بالاتر، همسر آزاده یکسال اسارت و بالاتر، خواهر و برادر شهید ) می توانستند از سهمیه مربوطه بهره مند شوند. در حال حاضر با وجود تغییر مجری آزمون، ما نیز اقدام به تغییراتی در راستای توسعه و بروزرسانی سامانه سجایا کردیم.

به بیان حسن زاده، در آزمون پیش رو حدود ۱۵ دستگاه قرار است از طریق آزمون، نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب و حدود ۳۲۰۰ نفر را استخدام کنند که ۲۵ درصد یعنی ۸۰۰ پست، مختص خانواده شاهد و ایثارگر خواهد بود. ضمناٌ ۵% نیز سهمیه مربوط به سایر ایثارگران است و تعدادی از ایثارگران نیز از محل تبصره دو ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اضافه می شوند.

وی افزود: با همکاری حراست و اداره کل فناوری اطلاعات بنیاد، بانک اطلاعاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه سجایا با سامانه طراحی شده توسط جهاد دانشگاهی مرتبط می شود. در این صورت خود سامانه، اطلاعات ایثارگر را به صورت هوشمند و آنلاین، راستی آزمایی می کند یعنی توسط سیستم مشخص می شود که ایا اولا فرد ثبت نام کننده ایثارگر هست یا نه و ثانیا مشمول سهمیه استخدامی ایثارگران می شود یا خیر.

حسن زاده ضمن توضیح بیشتر در این زمینه عنوان کرد: به عبارت بهتر برای اعمال سهمیه آزمون استخدامی برای ایثارگر متقاضی، تحقق چند شرط لازم است: اولین شرط این است که ایثارگر عزیز با کد ملی در سامانه بنیاد شناسایی شود در دومین شرط باید جزء مشمولان قانون استخدامی باشد و سوم این که وضعیت شغلی فرد بیکار باشد، نبود هر کدام از این شروط به معنای عدم تایید سهمیه ایثارگری برای آزمون استخدامی است.

وی تاکید کرد: با توجه به مباحث عنوان شده، خانواده های شاهد و ایثارگر برای این که هنگام ثبت نام برای شرکت در ازمون استخدامی دچار مشکل نشوند حتما با مراجعه به سامانه سجایا اقدام به تصحیح و به روزرسانی اطلاعات خود کنند.

حسن زاده افزود: در حال برگزاری جلساتی با سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور هستیم تا موارد و امتیازات مربوط به ایثارگران در سامانه جهاد دانشگاهی لحاظ شود.

بعد از انجام این اقدامات زمان ثبت نام ششمین آزمون فراگیر دستگاه های دولتی اعلام می شود که احتمالا هفته آینده خواهد بود.


به گزارش واحد ایثار زنجان، پیرو بخشنامه شماره ۳۱۴۹۳/۳/۵۳۰۱۱ مورخ ۱/۸/۱۳۹۷ و اطلاع رسانی های قبلی بزودی ثبت نام ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرائی توسط ” جهاد دانشگاهی ” بعنوان مجری جدید برگزاری آزمون ها احتمالا از تاریخ 1397/9/13 الی 1397/9/23 انجام می شود.

به اطلاع می رساند در کلیه فرآیند پیگیری آزمون این مرحله ملاک تایید ایثارگری و بیکاری، برای بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی، صرفا” از طریق سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران ( سجایا ) خواهد بود.
کلیه ایثارگران بیکار واجد شرایط و متقاضی بهره مندی از سهمیه های استخدامی فوق الذکر جهت بهره مندی از سهمیه استخدامی رعایت موارد ذیل الزامی است:
متقاضیان توجه داشته باشند که در آزمون این مرحله (ششمین آزمون) ملاک تایید مراتب ایثارگری و بیکاری برای بهره مندی از سهمیه استخدامی فوق الذکر، صرفا” از طریق اطلاعات مندرج در سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران ( سجایا ) انجام خواهد شد و لیستی برای تایید به استانها ارسال نخواهد شد.
شرط لازم برای بهره مندی ایثارگران بیکار واجد شرایط از سهمیه استخدامی مزبور الزاما دارا بودن وضعیت شغلی ” بیکار ” در سیستم سجایا خواهد بود.
شایان ذکر است دانشجویانی که در مقطع دکترا تحصیل می نمایند چنانچه دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس باشند، در صورت احراز شرایط شغل مورد درخواست خود، مجاز به شرکت در آزمون بوده، مشروط بر اینکه در سیستم سجایا وضعیت آموزشی آنان لزوما دانشجوی مقطع دکترا ثبت شده باشد.
لازم به ذکر است کلیه دانشجویان مقطع دکترا که دارای مدرک فوق لیسانس می باشند موظفند ضمن مراجعه به اداره آموزش مربوطه وضعیت تحصیلی خود را ثبت و به روز رسانی نمایند.
گفتنی است فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی متقاضی اشتغال در صورت ثبت وضعیت بیکاری آنان در سیستم سجایا مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی جاری می باشند.
در خصوص ثبت وضعیت تحصیلی دانشجویان مقطع دکترا و فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی، بنیاد استان موظف است از طریق حوزه آموزش پیگیری لازم را انجام دهد.
مسئولیت هرگونه تاخیر و تعلل در ثبت وضعیت تحصیلی دانشجویان ایثارگر غیرشاغل بعنوان دانشجوی مقطع دکترا بعهده دانشجوی ذینفع خواهد بود و این گروه از دانشجویان غیرشاغل در مقطع دکترا بایستی اولا شاغل نباشند. ثانیا دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مطابق شرایط احراز شغل مورد نظر باشند و ثالثا در سیستم سجایا الزاما وضعیت دانشجوی مقطع دکترا برای آنان ثبت شده باشد.
به استناد بخشنامه شماره ۴۹۴۶۲/۳/۵۳۰ به تاریخ ۳۰/۷/۱۳۹۷ معاون تعاون و امور اجتماعی تغییر وضعیت شغلی شاغل و یا حتی غیرشاغل به سایر وضعیت ها به منظور ثبت درخواست بیکاری بدون مصوبه کمیسیون موارد خاص اشتغال ممنوع می باشد.
به اطلاع متقاضیان می رساند در زمان ثبت نام برای آزمون استخدامی مسئولیت هرگونه اشتباه (عمدا و یا سهوا) و درج اطلاعات و مشخصات نادرست بعهده شخص ایثارگر خواهد بود.
گفتنی است سازمان بهزیستی کشور (تهران)، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، روزنامه رسمی (تهران)، سازمان امور اراضی کشور، دیوان عدالت اداری (تهران)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان هدفمندی یارانه ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک ملی ایران از جمله دستگاه هایی است که در ششمین آزمون استخدامی شرکت خواهند داشت.
لازم به توضیح است صرفا” هرگونه اطلاع رسانی برای موارد فوق از طریق سایت ایثار، سامانه مربوط به سازمان امور اداری و استخدامی و سامانه مربوط به جهاد دانشگاهی انجام و معتبر خواهد بود.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.