جزئیات جدید محدودیت رانندگی برای نو گواهینامه‌ها

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

جزئیات جدید محدودیت رانندگی برای نو گواهینامه‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به تشریح محدودیت‌های رانندگی نو گواهینامه‌ها پرداخت و گفت: این افراد تا سه ماه اجازه ندارند که به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این مطلب که یک میلیون و 625 هزار گواهینامه جدید‌الصدور صادر شده است، به محدودیت‌‌هایی که برای گواهینامه‌های جدید پایه سه تعلق می‌گیرد اشاره و اظهار داشت: برابر دستورالعمل‌های جدید برای این دسته از رانندگان محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: افرادی که گواهینامه پایه سه را دریافت کرده‌اند تا سه ماه اجازه ندارند که به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند؛ یعنی باید یک نفر که گواهینامه رانندگی دارد موقع رانندگی در کنارشان حضور داشته باشد.

سردار مهری افزود: این افراد از ساعت 12 شب تا 5 صبح نیز اجازه رانندگی ندارند؛ همچنین اجازه رانندگی در جاده‌های برون‌شهری را نیز ندارند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به نصب علامت احتیاط راننده مبتدی اشاره و بیان داشت: این افراد باید مثلثی به نام راننده جدید را در جلو و عقب شیشه خودرو نصب کنند تا دیگر رانندگان بدانند که این افراد تازه گواهینامه را دریافت کردند و احتیاط‌‌ های لازم را در برخورد با آنها داشته باشند.

مهری خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های جدید در نیمه اول سال 96 اجرا خواهد شد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار