جزئیات راه اندازی دانشگاه مشترک ایران و ترکیه با نگاه تجاری سازی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

محمدرضا پور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره راه اندازی دانشگاه مشترک ایران و ترکیه گفت: سند اولیه راه اندازی دانشگاه مشترک به امضای اردوغان و حجت الاسلام روحانی روسای جمهور ترکیه و ایران رسیده و قرار است در پروسه بلند مدت تشکیل شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه همکاری های ایران و ترکیه فعالیت می کند، ادامه داد: کارهای آغازین برگزاری دوره مشترک با ترکیه را شروع کرده ایم و به تدریج به راه اندازی دانشگاه نیز خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: مهمترین اولویت دانشگاه تبریز در حال حاضر بحث بین المللی کردن و تجاری سازی و تبدیل ایده به محصول است.

وی ادامه داد: برای بین المللی شدن دانشگاه چند اولویت داریم، که یکی از آنها برگزاری دوره مشترک با دانشگاه های خارجی است که از امسال شروع می شود و همچنین پذیرش دانشجوی خارجی که از کشورهای مختلف شروع شده است.

پور محمدی افزود: ارسال و تبادل استاد و دانشجو، کنفرانس و پروژه‌های مشترک از دیگر برنامه هایی است که در حال انجام است و همچنین دانشگاه تبریز به عنوان جانشین اتحادیه دانشگاه ها قفقاز، نقش فعالی در منطقه دارد و سعی بر این دارد که مراودات علمی را در مرحله اول با کشورهای مجاور بعد با دانشگاه های معتبر دنیا تقویت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار