جزئیات سهمیه‌های استخدامی در برخی از شرکت‌های وزارت نفت/ پارس جنوبی بالاترین جذب نیرو را دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات سهمیه‌های استخدامی در برخی از شرکت‌های وزارت نفت/ پارس جنوبی بالاترین جذب نیرو را دارد

به گزارش خبرنگار انرژی نیوز، در شرایط فعلی تمامی مجوزهای کتبی از سازمان امور اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون استخدامی 2500 نفره وزارت نفت اخذ شده و آغاز فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی نفت صرفا منتظر ابلاغ دستور وزیر نفت است.

در این بین از چند هفته گذشته تاکنون به صورت جدی مذاکراتی در بین شرکت‌ های مختلف اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت برای جذب نیروی مورد نیاز خود از مسیر آزمون استخدامی وزارت نفت انجام گرفته و با توافق انجام شده برای تمامی شرکت‌ها سهمیه آزمون تعیین شده است.

بر این اساس در بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بالاترین سهمیه برای جذب قبول شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اختصاص یافته است.

هم اکنون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با کمبود و کسری نیروی انسانی در مناطق عملیاتی خود دست و پنجه نرم می‌کند به طوری‌که در اکثر مناطق عملیاتی شامل مراکز انتقال نفت به‌جای سه شیفت، کارکنان باید در دوشیفت فعالیت کنند.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از مجموع کل قبول شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت در مرحله اول خواستار جذب 350 نفر نیروی تازه نفس شده که گفته شده با این پیشنهاد موافقت شده است.

از سوی دیگر یکی از دلایل توقف انتقال نیرو از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هم به دلیل کسری نیرو بوده به طوری‌که به دلیل بازنشستگی کارکنان قدیمی امکان انتقال نیروهای فعال در این شرکت به سایر شرکت‌های تابعه پالایش و پخش و وزارت نفت تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

«علیرضا صادق آبادی» معاون وزیر نفت هم هفته گذشته در بازدید از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران درباره بحران کمبود نیرو ناشی از بازنشستگی کارکنان در این مجموعه نفتی قول مساعد و اخذ مجوزهای بیشتر تامین نیرو داده است.

در بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز هم بالاترین جذب از محل برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت به مجتمع گازی پارس جنوبی اختصاص یافته و با توجه به بهره‌برداری پنج فاز جدید پارس جنوبی در بهار امسال و بهره برداری کامل از پنج فاز دیگر تا پایان سال 1397 قرار است از مجموع کل قبول شدگان آزمون استخدامی 500 نفر در پالایشگاه‌های پارس جنوبی مشغول به کار شوند.

«محمد رضایی بابایی» مدیر توسعه منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی هم تاکید کرده است: به‌زودی با برگزاری آزمون توسط وزارت نفت بیش از 500 نفر جذب پالایشگاه‌های پارس جنوبی می‌شوند.

در بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران هم بیشترین متقاضی جذب در شرکت نفت فلات قاره و به ویژه تاسیسات بهره برداری نفت و گاز جزایر و سکوهای دریایی است.

از سوی دیگر همزمان با اقدام برای جذب نیرو از مسیر آزمون استخدامی در فلات قاره به صورت همزمان طرح دیگری برای ارتقای گرید و جایگاه سازمانی کارکنان پیش بینی شده تا با افزایش سطح حقوق و مزایا ریزش نیرو در سطح مناطق عملیاتی فلات قاره به حداقل برسد.

در این بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بین چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت کمترین میزان جذب از مسیر آزمون استخدامی را دارد و«عباس آقاهادی» مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا در گفتگو با انرژی نیوز سهمیه تعیین شده آزمون استخدامی برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی را 117 نفر اعلام کرده است.

به گزارش انرژی نیوز، در صورت برگزاری آزمون استخدامی برای کارکنان شاغل در صنعت نفت سهمیه یک‌هزار و 50 نفر، فارغ التحصیلان دانشگاهی سهمیه یک‌هزار و 250 نفر و مابقی سهمیه به فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت اختصاص یافته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار