جزئیات شرکت در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات شرکت در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی اعلام شد

جزئیات شرکت در سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی اعلام شد و داوطلبان از اسفندماه ۹۶ می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ١٣٩٧ به صورت متمرکز در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

ثبت نام آزمون در اسفند ماه سال ١٣٩٦ به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی https://sanjeshp.ir انجام خواهد شد.

آزمون در سال آینده پس از ماه مبارک رمضان که تاریخ دقیق آن متعاقباً به اطلاع خواهد رسید، برگزار خواهد شد.

شرایط عمومی شرکت داوطلبان در آزمون:

شرایط شرکت دانشجویان سال آخر دکتری عمومی دندانپزشکی:

الف- داوطلبان متأهل فقط یکبار با استفاده از قانون تسهیلات ازدواج جوانان ایرانی (یا در دوره دانشجویی و یا حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی) می توانند قبل از انجام خدمت سربازی و یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون دستیاری شرکت کنند.

ب- داوطلبان واجد شرایط آئین نامه استعدادهای درخشان فقط یکبار (یا در دوره دانشجویی و یا حداکثر ٢ سال بعد از فارغ التحصیلی که در خصوص داوطلبان ذکور این مدت تابع قوانین سازمان نظام وظیفه است) با استفاده از آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، مصوب ۲۱ دی ماه ٨٩ می توانند قبل از انجام خدمت سربازی و یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون دستیاری شرکت کنند.

ج- دانشجویان سال آخر که فاقد شرایط بندهای بالا هستند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

شرایط شرکت فارغ التحصیلان دکتری عمومی دندانپزشکی:

الف- فارغ التحصیلان معاف از طرح نیروی انسانی و معاف از خدمات نظام وظیفه با ارائه مدارک مربوطه، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

ب- فارغ التحصیلان مشمول خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) با رعایت کلیه شرایط اجازه دارند در آزمون دستیاری شرکت کنند.

این شرایط شامل، «خدمات مشمول موضوع قانون، حداکثر سه ماه پس از فراغت از تحصیل شروع شده باشد»، «خدمات مشمول موضوع قانون، در مناطق با ضریب محرومیت چهار پنجم و یا محرومتر انجام گیرد.»، «در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.» و «در صورت عدم قبولی به شرطی می توانند در آزمون بعدی شرکت کنند.» است.

داوطلبان باید این شرایط را تا آزمون بعدی رعایت کنند.

ج- فارغ التحصیلان مشمول خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) در صورت عدم رعایت بند ب صرفاً در صورت خاتمه طرح نیروی انسانی تا تاریخ ۳۱ شهریور ٩٧ مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

د- فارغ التحصیلان ذکور مشمول خدمت نظام وظیفه، در صورت پایان خدمت سربازی تا تاریخ ٣١ شهریور ٩٧ مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود، مشروط بر اینکه طرح نیروی انسانی ایشان نیز تا تاریخ مورد اشاره به پایان رسیده و یا معافیت از طرح نیروی انسانی، ارائه کنند.

ه- فارغ التحصیلان ذکور معاف از خدمت نظام وظیفه، در خصوص طرح نیروی انسانی، مشمول یکی از بندهای الف، ب و یا ج خواهند بود که باید مدارک مربوطه را در موعد مقرر ارائه کنند.

و- کلیه فارغ التحصیلانی که از سهمیه استانی در دوره دندانپزشکی عمومی استفاده نموده اند و طرح نیروی انسانی را به پایان رسانیده و یا معاف از طرح شده اند، ملزم به ارائه گواهی اشتغال در حال حاضر در استان محل تعهد خود (از دانشگاه محل خدمت) هستند. این گروه پس از فراغت از تحصیل (با مدرک تخصصی) ملزم به انجام تعهدات استانی خود در استان مربوطه خواهند بود حتی اگر در سهمیه آزاد (با پرداخت شهریه) قبول شوند، تعهدات استانی به قوت خود باقی است.

توجه ١: کلیه داوطلبان بومی که تمایل به استفاده از پذیرش سهمیه بومی (تعهد خاص) دارند موظف به تکمیل فرم مربوط به بومی بودن در دانشگاه های علوم پزشکی استان مورد تعهد هستند (جزئیات آن در اطلاعیه های بعدی مشخص می شود).

توجه ٢: کلیه استفاده کنندگان از سهمیه ها (پذیرش بومی، رزمنده و ….) باید مدارک مربوط به سهمیه و نوع پذیرش را قبل از ثبت نام آماده کنند، بطوریکه در زمان مقرر قادر به ارائه مدارک یاد شده باشند. (جزئیات آن دراطلاعیه های بعدی مشخص می شود).

نحوه نمره دهی آزمون:

میزان بودجه بندی سئوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی، ضرایب دروس و نیز تراز نمرات آزمون سال ۹۷ بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی است.

در مجموع ۲۵۰ سوال به این ترتیب طرح می شود: ۳۰ سئوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سئوال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی.

ضریب دروس در هر رشته انتخابی نیز در اطلاعیه ثبت نام اعلام شده است. در استخراج نتایج از روش تراز نمرات استفاده خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار