جزئیات مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری 96 اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری 96 اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.d) نیمه‌متمرکز سال 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی 260 هزار و 520 داوطلب ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد 212 هزار و 941 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد 47 هزار و 579 داوطلب نیز غایب بودند. به عبارت دیگر 81.74 درصد داوطلبان حاضر بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد 212 هزار و 941 داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 199 هزار و 303 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد 145 هزار و 869 داوطلب و یا به عبارتی 73.19 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود و ثبت کد رشته‌محل‌های مذکور به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی این سازمان اقدام نموده‌اند. به عبارت دیگر تعداد 53 هزار و 434 داوطلب انتخاب رشته نکردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: براساس برنامه زمانی اعلام شده کارنامه نتیجه انتخاب رشته و وضعیت علمی داوطلبان در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی آنها به منظور شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و به عبارت دیگر مرحله ارزش‌یابی به همراه اطلاعیه آن سازمان درخصوص برنامه زمانی هر یک از موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مراحل مذکور از شب گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

به گفته وی، داوطلبانی که براساس تاریخ اولیه آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز 96 مجاز به انتخاب رشته شدند و کد رشته‌محل‌های انتخابی مذکور را در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش ثبت نموده‌اند براساس کارنامه نتیجه انتخاب رشته در هر یک یا چند کدرشته محل از کد رشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم می‌باشد ضرورت دارد با توجه به مفاد اطلاعیه منتشر سازمان که به همراه کارنامه نتیجه انتخاب‌رشته بر روی سایت قرار گرفته است با دست داشتن مدارک لازم و براساس برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای شرکت در مصاحبه بررسی سوابق علمی و پژوهشی اقدام کنند.

دکتر توکلی گفت: از تعداد 145 هزار و 869 داوطلب انتخاب رشته‌کننده حدود 58 هزار نفر آنها حداقل در یک کدرشته‌محل یا چند کدرشته‌محل دارای حد نصاب علمی لازم می‌باشند. به عبارت دیگر حدود 39.76 درصد انتخاب‌رشته‌کنندگان حداقل در یک کدرشته‌محل یا چند کدرشته‌محل براساس کارنامه نتیجه انتخاب‌رشته دارای حدنصاب علمی لازم می‌باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان ظرفیت پذیرش آزمون دکتری 96 را 14 هزار و 599 نفر عنوان کرد و گفت: نتیجه نهایی این آزمون نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار