جزئیات منابع مالی ۷۳۴ هزار میلیارد ریالی تولید و اشتغال+ جدول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات منابع مالی ۷۳۴ هزار میلیارد ریالی تولید و اشتغال+ جدول

دولت در گزارش جدید خود جزئیات منابع مالی لازم برای اجرای برنامه تولید واشتغال ۷۳۴ هزار میلیارد ریالی را تشریح کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نیمه شهریور ماه امسال بود که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران از تخصیص 100 میلیارد تومان از مجموع بودجه 500 میلیاردی اشتغال فراگیر خبر داد اما با وجود گذشت چهار ماه از این اظهارات نوبخت پیگیری های انجام شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عدم پرداخت این اعتبار برای اجرای برنامه‌های اشتغالی ذیل «برنامه اشتغال فراگیر» حکایت دارد.

در این راستا چند روز گذشته، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر کار در نشستی مطبوعاتی درباره پرداخت اعتبار 100 میلیارد تومانی بودجه اشتغال فراگیر گفت: همچنان در این بخش محدودیت وجود دارد هنوز اعتباری از این محل به حساب وزارت کار واریز نشده است.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه روزگذشته درباره علت عدم پرداخت بودجه طرح اشتغال فراگیر، بیان کرده است که این بودجه به عنوان مرحله اول کل بودجه 500 میلیارد تومانی اشتغال فراگیر همان زمان از طرف سازمان برنامه و بودجه به حساب خزانه تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: البته پرداخت این بودجه به حساب وزارت کار باید پیگیری شود که این اقدام انجام خواهد شد.

این در حالی است که دولت در ارائه برنامه تولید و اشتغال خود در جمع بندی عملکرد اجرای طرح های اشتغالزایی سال جاری اعلام کرده است که تأمین مالی برنامه اشتغال فراگیر به ویژه در خصوص طرح های کارورزی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به دلیل محدودیت منابع مالی دولت با مشکلات جدی روبرو است. به دلیل بالا بودن هزینه تأمین سرمایه مالی سرمایه گذاری بسیاری از متقاضیان طرح های سرمایه گذاری انگیزه برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند.

جزئیات منابع مالی ۷۳۴ هزار میلیارد ریالی تولید و اشتغال+ جدول

جزئیات منابع مالی ۷۳۴ هزار میلیارد ریالی تولید و اشتغال+ جدول

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار