جزئیات نحوه پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات نحوه پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری اعلام شد

گزینه نهایی داوطلبان در هر یک از کد رشته‌ محل‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 97 براساس شرایط خاصی صورت می‌پذیرد.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هر یک از شیوه‌های آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش‌محور انجام می‌شود.

تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با توجه به نتایج درج شده در کارنامه از روز دوشنبه سوم اردیبهشت برای انتخاب رشته اقدام می‌کردند که این مهلت تا هشتم اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبانی که انتخاب رشته می‌کنند با توجه به نمره کل اکتسابی، کد رشته محل‌های انتخابی و حدنصاب تعیین شده از سوی موسسات و سایر ضوابط برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می‌شوند.

فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حد نصاب نمره لازم که از سوی موسسات تعیین می‌شود برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی نخواهد شد.

عدم مراجعه برای مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه‌ها وجود ندارد.

شرط شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، درج کد رشته محل از سوی داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کد رشته محل مورد تقاضا است.

گزینش نهایی هر یک از کد رشته‌ محل‌های آزمون از بین داوطلبانی صورت می‌گیرد که براساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده، کد رشته‌ محل‌های تحصیلی را انتخاب کرده باشند، حدنصاب نمره علمی لازم را در کد رشته محل‌های انتخابی کسب کرده و برای مرحله دوم از سوی سازمان سنجش معرفی شده باشند، در مرحله دوم در یک یا چند دانشگاه برای مصاحبه شرکت کرده باشند و پذیرش نهایی در هر کد رشته محل مطابق ظرفیت انجام می‌شود.

حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون که از سوی دانشگاه مربوط تعیین می‌شود را نیز دارا باشند.

برای رشته‌هایی که شیوه پذیرش آنها آموزشی ـ پژوهشی است براساس نمره کل حاصل از 50د رصد نمره آزمون کتبی متوسط و 50 درصد نمره مصاحبه و بررسی سوابق لحاظ می‌شود و برای رشته‌هایی که شیوه پژوهش آنها پژوهش محور است 30 درصد نمره آزمون کتبی و 70 درصد نمره مصاحبه و بررسی سوابق در نظر گرفته می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار