جزئیات وام دستیاران تخصصی و دانشجویان دکتری علوم پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از جزئیات وام دانشجویان دکتری و دستیاری تخصصی گروه علوم پزشکی خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در ۸ نوع سالانه به دانشجویان وام می دهد. یکی از وام هایی که در حال طراحی آن در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت هستیم وام دستیاری است.

وی افزود: این وام برای دستیاران تخصصی گروه پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی حوزه وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه تعداد این افراد ۲۲ هزار نفر است باید مبلغ مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: برای این وام ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه دیده شده و ۱۵ میلیارد تومان هم از درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به آن اختصاص می یابد و در مجموع بودجه ای معادل ۳۰ میلیارد تومان برای ۲۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ما در معاونت دانشجویی وزارت بهداشت ۵ مدل وام به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم و وزیر هم اعلام کرده است که با حمایت از این موضوع معاونت توسعه وزارتخانه رقم وام را افزایش دهد.

لاری تاکید کرد: سعی داریم با حمایت وزارت بهداشت شرایطی ایجاد کنیم که مبلغی غیر از این حق الزحمه ای که اکنون به دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاران تخصصی پزشکی داده می شود مبلغی نیز به صورت وام به این افراد داده شود.

وی خاطرنشان کرد: دستیاران پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی در حال حاضر حق الزحمه بسیار پایینی دریافت می کنند و با توجه به اینکه شرایط سنی و تحصیلی این افراد به گونه ای است که بیشتر آنها تشکیل زندگی داده اند، با توجه به شرایط اقتصادی نیاز است که وضعیت آنها بهبود یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار