جزئیات وام و مجوز خروج از کشور برای سفر اربعین دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات وام و مجوز خروج از کشور برای سفر اربعین دانشجویان

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: مقرر شد مجوز خروج از کشور دانشجویان اربعین با ضمانت ستاد، توسط سازمان وظیفه عمومی صادر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، محمد زارع؛ گفت: براساس تفاهم نامه ای که ما بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان وظیفه عمومی ناجا منعقد شده، مقرر شد مجوز خروج از کشور دانشجویان اربعین با ضمانت ستاد، توسط سازمان وظیفه عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس، تفاهم نامه ای نیز بین ستاد و سازمان بسیج دانشجویی کشور که مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان نیز است، منعقد شده و به منظور کاهش هزینه، تصمیم گرفته شد مراجعه به محضر و ثبت تعهد نامه محضری در دفتر اسناد رسمی از مدارک حذف شود.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با مراجعه به سامانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان به آدرس www.sagha-noor.irو پس از ثبت درخواست خروج از کشور و معرفی ضامنشان ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: از طریق سیستم فرمی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که آن را باید تحویل دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه خود کنند. ستاد نیز پس از دریافت اطلاعات دانشجویان نسبت به ارسال اطلاعات به سازمان وظیفه عمومی اقدام خواهد کرد.

زارع گفت: پس از ثبت اطلاعات در سامانه ناجا، اطلاعات دانشجویان به دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال و پس از تایید دانشگاه، اطلاعات مجددا به سازمان وظیفه عمومی ارسال و سازمان اقدام به صدور مجوز خروج از کشور می کند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: امکان صدور مجوز برای دانشجویانی که مشکل اتمام سنوات تحصیلی، فارغ التحصیلی و موارد این چنینی داشته باشند، وجود نخواهد داشت و می بایست با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی و سپردن ضمانت های لازم مجوز خروجشان را دریافت کنند.

گفتنی است؛ مذاکرات لازم جهت اعطای وام اربعین با صندوق رفاه دانشجویان انجام شده است و پس از نهایی شدن و انعقاد تفاهم نامه از طریق سایت لبیک به اطلاع زائرین خواهد رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار