جزئیات پرداخت وام شهریه صندوق رفاه به دانشجویان دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد طی دستورالعملی جزئیات پرداخت وام شهریه صندوق رفاه به دانشجویان این دانشگاه را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد دستورالعمل «شروع ثبت‌نام از متقاضیان تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.

مشکینی در این دستورالعمل تأکید کرده است: با توجه به بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص ثبت نام و پرداخت تسهیلات شهریه نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ و به منظور اعطای تسهیلات بلند مدت با بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل به متقاضیان، لازم است تمام شعب صندوق رفاه واحد‌ها، مراکز آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما ضمن رعایت تمام قوانین، ضوابط و مقررات داخلی برابر مفاد بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، نسبت به اطلاع‌رسانی مستمر در سایت و اماکن دانشگاهی اقدام کنند.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ با توجه به اتصال سامانه تبادل اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سامانه دانشجویی دانشگاه آزاد، پرتال صندوق رفاه دانشجویان از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ جهت ثبت نام دانشجویان فعال شده است.

با توجه به تغییرات صورت ‎پذیرفته در سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ثبت‌نام جهت اخذ تسهیلات تنها از طریق ثبت درخواست توسط دانشجو و پرتال آن صندوق به نشانی https://bp.swf.ir صورت می‌گیرد.

در این دستورالعمل آمده است؛ سهمیه اعتبار لازم جهت تمام واحد‌ها و مراکز آموزشی در سامانه فاز دو تخصیص و فعال شده و مسئولین شعب صندوق واحد‌ها و مراکز دانشگاهی پس از ثبت نام دانشجویان به تأیید و ارسال لیست متقاضیان اقدام کنند.

صندوق رفاه دانشجویان جدول ۲۰ نوع وام‌ دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۸- ۹۹ را طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است. بر اساس این ابلاغیه ثبت نام از سه شنبه پانزدهم بهمن ۹۸ آغاز شده و تا پایان نیم سال تحصیلی فعال است.

اولویت پرداخت وام با افرادی است که فرآیند ثبت یا تایید را زودتر سپری کرده باشند. پرداخت وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم تا پایان اسفند به افرادی خواهد بود که اطلاعات خود را حداکثر تا ۱۰ اسفند به صندوق رفاه ارسال کنند.

شرایط آموزشی برای دریافت وام دانشجویی
دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی تنها به دانشجویانی که تا دو سال قبل از اخذ وام مشروط نشده باشند کمک مالی پرداخت خواهند کرد.

دانشجویانی که در یک نیم سال تحصیلی مشروط شده باشند می‌توانند از نصف این وام بهره جویند، اما وام‌های مسکن یا حق اولاد خود را می‌توانند به طور کامل دریافت کنند.

پرداخت وام به دانشجویان جدید الورود بدون در نظر گرفتن معدل‌شان خواهد بود.

دانشجویانی که دو بار پشت سر هم مشروط شده باشند در نیم سال بعدی نمی‌توانند از وام دانشجویی استفاده کنند.

وام تحصیلی یا مسکن به دانشجویانی که در دوران مقطع تحصیلی خود مشروط شده باشند، تنها بر اساس تصمیم و صلاح کمیسیون موارد خاص یا شورای آموزش دانشگاه‌ها داده خواهد شد.

اقدامات لازم برای دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد
دانشجویانی که وارد دانشگاه آزاد می‌شوند می‌توانند از تسهیلات این دانشگاه برای پرداخت شهریه استفاده کنند. برای برخورداری از این تسهیلات دانشجویان باید وارد سامانه ساجد شوند و ثبت‌نام کنند. پس از کامل کردن اطلاعات خود در سامانه و تأیید آن‌، وارد سامانه احراز هویت می‌شوند.

پس از احراز هویت دانشجویان وارد سامانه ساجد می‌شوند و از آن طریق می‌توانند بر روی گزینه درخواست وام دانشجویی کلیک کنند. پنجره‌ای باز می‌شود که اطلاعات دانشجو را نشان می‌دهد، در صورتیکه اطلاعات نمایش داده شده با اطلاعات دانشجو مطابقت نداشت باشد باید دکمه جستجو در اطلاعات آزمون با کد ملی را فشرد و اطلاعات دقیق را پیدا کرد.

در ادامه دانشجویان می‌توانند از انواع تسهیلات آگاهی یابند و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نهایت بر گزینه درخواست وام کلیک کنند.

دانشجویان بعد از اتمام ثبت‌نام می‌توانند وارد سامانه ساجد شده و از طریق لیست وام دانشجویی نتیجه درخواست وام خود را مشاهده کنند.

مبالغ وام شهریه برای دانشجویان دانشگاه آزاد
به دانشجویان دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه مبالغ مختلفی با توجه به مقطع تحصیلی وام پرداخت می‌شود. دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته ۷۵۰ هزار تومان، دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دانشجویان دکتری حرفه‌ای ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توانند وام بگیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار