جزئیات کامل اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین + زمان آغاز ثبت نام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات کامل اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین + زمان آغاز ثبت نام

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان جزئیات اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین را تشریح کرد.
علی بهرامی مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی و مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان ثبت نام پیاده‌روی اربعین دانشجویان گفت: ثبت نام مجوز خروج برای دانشجویان مشمول از 7مهر آغاز می‌شود، دانشجویان باید با مراجعه به سامانه sagha-noor درخواست خود برای وثیقه 3 میلیون تومانی را ثبت کنند؛ داوطلبان بعد از ثبت نام در سایت، کد اعتباری 3 میلیونی که برای دانشجویان ارسال می‌شود را در سامانه نظام وظیفه ثبت کنند تا مجوز خروج از کشور برایشان صادر شود.

20 مهر؛ آغاز اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین
وی افزود: امکان اعزام دانشجویان با کاروان از تمام استان‌ها وجود دارد، دانشجویان متقاضی 10 مهر ماه درخواست خود را در سامانه ثبت و کاروان مورد نظر را انتخاب کنند؛ اعزام دانشجویان 20 مهر خواهد بود.

کمک هزینه دانشگاه ها برای پیاده روی اربعین
بهرامی درباره هزینه پیاده روی اربعین دانشجویان اظهار کرد: با توجه به فاصله متفاوت استان‌ها تا مرز، این هزینه در تمام نقاط یکسان نیست؛ اما به طور متوسط میانگین هزینه اعزام از تهران یک میلیون و 100 هزار تومان است.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین افزود: با همکاری صندوق رفاه دستگاه های آموزش عالی دانشجویانی که با کاروان اعزام می‌شوند می‌توانند برای وام اربعین دانشجویی ثبت نام کنند؛ دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون تومان و دانشگاه علوم پزشکی 700 هزار تومان را تقبل می‌کنند، البته از هفته آینده صندوق رفاه سایر دستگاه‌ها نیز قابلیت ثبت نام برای وام اربعین را دارند.

ظرفیت پیاده وری اربعین محدود شده است
وی درباره ظرفیت اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به اعتبارات و محدودیت هایی که در استان ها وجود دارد ظرفیت اعزام متفاوت است و با افزایش هزینه های سفر اربعین ظرفیت ها خیلی محدود شده است اما سعی کرده ایم با مهیا کردن وام اربعین دانشجویی افراد بیشتری اعزام شوند.

برگزاری همایش علمی مشترک با دانشگاه‌های عراق در اربعین
بهرامی گفت: ستاد ملی اربعین دانشگاهیان همایش علمی مشترک با دانشگاه‌های عراق را حول محور ارتباطات میان فرهنگی ایران و عراق را در نظر دارد که بخش دانشجویی آن با بسیج دانشجویی است.

وی افزود: از دانشجویان دعوت می‌کنیم با مراجعه به سامانه در این همایش عضو شوند و به عنوان خادم پژوهشگر در اربعین یک پژوهش میدانی انجام دهند.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اربعین امسال کتاب چاپ شده با عنوان “توشه سفیران اربعین” است که با مراجعه به سایت می توان آن را دریافت کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه رفت و برگشت سفر اربعین 10 روز طول می‌کشد، گفت: در فاصله بین نجف تا کربلا اسکان متمرکز دانشجویی به صورت کاملا رایگان در نظر گرفته شده است که در اختیار کاروان های دانشجویی قرار داده می شود.

وی اظهار کرد: در اسکان های مسیر پیاده روی، پاسخگویی به مسائل شرعی، هیئت های دانشجویی و گرده های شبانه دانشجویی با حضور طلبه ها و برگزاری برنامه های فرهنگی با موضوعات محوری جهان اسلام برنامه ریزی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار