جزئیات ۴ گام برای تربیت تکنولوژیک دانشجومعلمان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزئیات ۴ گام برای تربیت تکنولوژیک دانشجومعلمان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: فرصت‌سازی برای برخوردار شدن معلمان از ظرفیت‌های آی‌سی‌تی و آی‌تی، 4 ضلع دارد و در حقیقت چهار گام اصلی برای تربیت تکنولوژیک دانشجومعلمان باید برداشته شود.
ه گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در اولین کنفرانس ملی فرصت‌ها و پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تخصصی آموزش، با بیان اینکه معلمان ما در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین، شرایط مطلوبی ندارند، اظهار داشت: فرصت‌سازی برای برخوردار شدن معلمان از ظرفیت‌های آی‌سی‌تی و آی‌تی، 4 ضلع دارد و چهار گام اصلی برای تربیت تکنولوژیک دانشجومعلمان باید برداشته شود.
وی افزود: بخشی از شاکله تربیت حرفه‌ای معلمان باید به صورت رسمی به عنوان تربیت تکنولوژیک باشد و دانشجومعلمان به خوبی فرابگیرند که از فرصت فناوری‌های نوین به درستی و خوبی استفاده کنند.
مهرمحمدی اضافه کرد: در معماری جدید دروس تربیت معلم، مسئله برخورداری از هویت حرفه‌ای مستلزم این است که آموزش‌ها به برنامه رسمی منحصر نشوند و به بسیاری از فرصت‌های پیدا و پنهان دیگر در پروسه تربیت معلم پرداخته شود؛ بنابراین ضلع دوم تربیت تکنولوژیک استفاده از بخش غیر رسمی آموزش هاست که باید فرصت‌های تربیتی دیگری را در حوزه آی‌سی‌تی فراهم کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: برنامه درسی غیر رسمی ناظر به فرصت‌های داوطلبانه است که باید در دانشگاه برای آنها بسترسازی صورت بگیرد و ذهنیت دانشجومعلمان معطوف به آثار تمدن‌ساز آی‌سی‌تی شود.
وی بیان داشت: سومین نوع فرصت یادگیری برای دانشجو معلمان به صورت آموزش غیر مستقیم است که اساتید باید نسبت به الگو سازی در حوزه آی‌سی‌تی اقدام کنند و زمینه‌ای ایجاد شود که هر درسی از دروس تربیت معلم به نوعی تقویت کننده ایده استفاده بهینه از تکنولوژی باشد و هر درس، کارکرد ثانوی داشته باشد تا به صورت غیرمستقیم پیام نیاز به استفاده از فناوری جدید در خدمت بهسازی یادگیری را به دانشجو معلمان منتقل کنیم.
مهرمحمدی خاطر نشان کرد: کسب تجربه به صورت نامحسوس که با درآمیختگی همه جانبه محیط یادگیری با فناوری جدید تحقق می‌یابد ضلع چهارم این شرایط است.
وی عنوان کرد: محیط دانشگاه فرهنگیان را باید محیط هوشمند کنیم و سامانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلفی برای دانشجومعلمان در پردیس‌ها ایجاد کنیم تا دانشجو معلمان مستمراً در پیوند با تکنولوژی جدید قرار بگیرند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مجموعه این فرصت‌ها، یادگیری هویت تکنولوژیک را برای معلمان جدید می سازد که گام‌هایی در این زمینه برداشته شده که البته باید تقویت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار