جزییاتی از نقل و انتقال معلمان برای سال تحصیلی آینده /بحران کمبود معلم مرد در مدارس پایتخت

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزییاتی از نقل و انتقال معلمان برای سال تحصیلی آینده /بحران کمبود معلم مرد در مدارس پایتخت

نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان امروز به پایان می‌رسد و متقاضیان برای ورود به شهر تهران باید ضوابط خاصی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقل و انتقال معلمان برای سال تحصیلی 97-96 تغییراتی نسبت به سال های گذشته داشته و این مساله امسال با تفویض اختیار به استان ها از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

نقل و انتقال برون استانی معلمان امروز نهم تیرماه به پایان می رسد و متقاضیان برای این امر می توانند به سامانه https://enteghal.medu.ir کنند و متقاضیان توجه داشته باشند که برای انتقال به تهران مناطق 11 تا 19 امکان پذیرش معلم دارد، همچنین شهر تهران در تمامی رشته ها به جنسیت مرد نیاز داشته اما در جنسیت زن صرفا شغل آموزگاری مورد نیاز است.

پیش از این نیز علیرضا کمریی مدیرکل سابق آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در تهران با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفته بود اغلب افرادی که در فرآیند نقل و انتقال شرکت می‌کنند خانمها هستند و همین مسئله باعث شده توازن جنسیتی در نیروی انسانی وجود نداشته باشد و آمارها حاکی از وجود 71 درصدی خانم‌ها در حرفه معلمی برای شهر تهران است.

علاوه بر این مساله معلمان تهرانی برای نقل و انتقال منطقه ای می توانند به سامانه https://www.th.enteghalat.com مراجعه کرده و برای ثبت درخواست انتقال یک کد ثبت نام در نظر گرفته شده است که باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود نسبت به دریافت آن اقدام شود و نتایج نقل و انتقالات معلمان برای سال تحصیلی آینده حداکثر تا پایان مردادماه اعلام می‌شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار