جزییات برگزاری دوره توانمندسازی آموزشیاران نهضت

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزییات برگزاری دوره توانمندسازی آموزشیاران نهضت

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره چگونگی برگزاری دوره‌های توانمندسازی آموزشیاران توضیح داد.
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص دوره‌های توانمندسازی آموزشیاران بیان کرد: محتوای آموزشی دوره توانمندسازی به تدریج روی پورتال جهاد دانشگاهی در حال بارگذاری بوده و متقاضیان لازم است با ترتیبی که از طریق اطلاعیه جهاد دانشگاهی بارگذاری می‌شود به سایت مراجعه و از مطالب استفاده کنند.

وی ادامه داد: مطالب اصلی دوره، مجموعه فیلم‌های کوتاهی است که توسط اساتید ضبط و بارگذاری شده است و نسخه pdf کتاب‌ها تنها برای مطالعه بیشتر است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سوالات آزمون پایانی، از محتوای فیلم‌های آموزشی طراحی می‌شود بنابراین لازم است تمام مطالب فیلم‌های ضبط و بارگذاری شده مورد توجه قرار گیرد.

باقرزاده با بیان اینکه طبق قرارداد، جهاد دانشگاهی مسئول پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات ثبت نام کنندگان است، تصریح کرد: در صورت بروز اشکال در دریافت مطالب، صرفا از طریق جهاد دانشگاهی پیگیری و آموزشیاران از مراجعه به واحدهای سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رابطه‌ای بین شرکت در این آزمون و موضوعاتی مثل استخدام و تبدیل وضعیت وجود ندارد، اظهار داشت: البته سازمان به طور مستمر اجرای قانون اصلاح بند ۱۰ ماده ۱۷ را از طریق وزارت متبوع پیگیری کرده و خواهد کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: فقط افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که تا پایان سال ۱۳۹۵ حداقل یک دوره با سوادآموزی همکاری داشته باشند و شرکت در دوره و پذیرفته شدن در آزمون دلیلی بر الزام همکاری با موسسات و شرکت‎های طرف قرارداد در سال ۹۶ نیست.

باقرزاده با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای اختصاص زمان مناسب مطالعه و بهره‌برداری از محتوای آموزشی انجام می‌شود، گفت: افرادی که تا سال ۱۳۹۵ حداقل یک دوره با سوادآموزی همکاری داشتند، ولی نتوانسته در موعد مقرر ثبت نام کنند، اطلاعات آن‌ها بعد از پایان مهلت ثبت نام از سوی معاونت سواد آموزی ادارات کل به سازمان سوادآموزی اعلام شده پس از بررسی اسامی افراد معرفی شده و در صورت دارا بودن سابقه همکاری قبل از سال ۹۶ (داشتن سابقه در سامانه سوادآموزی) می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی اقدام به ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: نحوه شرکت در آزمون پایانی پس از پایان بارگذاری محتوی آموزشی از طریق سایت جهاد دانشگاهی متعاقبا اعلام می‌شود؛ بنابراین از مراجعه به واحدهای سوادآموزی در ادارات و مناطق آموزش و پرورش خودداری شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار