جزییات تعیین تکلیف مربیان باقیمانده فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزییات تعیین تکلیف مربیان باقیمانده فنی و حرفه‌ای

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از پیش‌بینی جذب ۱۱۰ نفر از مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای دارای مدرک لیسانس به بالا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، سلیمان پاک سرشت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف مربیان حق التدریس باقیمانده فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: این تصمیم سنجیده ای نبوده که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که باید یک سازمان چابک و منعطف باشد با این حجم نیرو سنگین شود اما در هر حال چون تعیین تکلیف مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای مصوبه مجلس بوده آن را اجابت کردیم و در چند نوبت تلاش کردیم تا این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: در جلساتی که در شورای معاونان وزارتخانه برگزار شد از سایر دستگاه‌ها نظیر بهزیستی، اداره روابط کار و دانشگاه فنی و حرفه ای کمک گرفتیم. تعدادی از نیروهایمان پست سازمانی می‌خواستند که موجود نبود تا آنها را جذب کنیم لذا براساس آخرین آماری که دارم تنها ۲۸۴ نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای باقی مانده‌اند که قرار شده ۱۱۰ نفر آنها جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند و این دانشگاه افراد لیسانس به بالا را جذب کند. مابقی افراد را هم سازمان تلاش می کند تا جذب شوند و پرونده جذب مربیان فنی و حرفه‌ای خاتمه یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ارتباط میان سازمان فنی و حرفه‌ای و کاریابی‌ها برای تربیت و ورود نیروهای ماهر به بازار کار، نیز گفت: در بحث کاریابی‌ها بانک اطلاعاتی خوبی از افرادی که صلاحیت آنها در سازمان تایید شده در اختیار داریم و طی این مدت هم گفتگوهایی با دستگاه‌ها و موسساتی که می‌توانند این ارتباطات را برقرار کنند داشتیم.

وی ادامه داد: در مورد کاریابی‌ها هم این توافق و تفاهم صورت گرفته تا اطلاعاتمان را مبادله کنیم و هدفمان این است که از آمار و صرف ارائه اطلاعات فاصله بگیریم و در مورد نیازهای اشتغال افراد جویای کار و بنگاه‌ها با جزییات و کیفیت بهتر و دقیق‌تری اقدام کنیم.

پاک سرشت از آموزش ۴۰۰ هزار نفر برای کاریابی‌ها خبر داد و گفت: برای سال‌ آینده تعهد کردیم که ۴۰۰ هزار نفر را برای کاریابی‌ها آموزش بدهیم و اطلاعاتشان در سایت کاریابی‌ها قرار بگیرد و تلاش می کنیم که ارتباط محتوایی و دقیق‌تری در این باره داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اولین بار بخشی از ظرفیت آموزشی خود را در سطح ملی و بین المللی به نیاز کاریابی‌ها اختصاص داده است و عددی که با کاریابی‌ها به توافق رسیده‌ایم ۴۰۰ هزار نفر است و ما این عدد را با توجه به فرصتهای شغلی که سالانه به تمام کاریابی‌ها اعلام می‌شود در نظر گرفتیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره تعهد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جریان اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، اظهار کرد: براساس دستورالعملی که قبلا ابلاغ شده تعهدات استانی را مشخص و در هر استان میزان تعهدات را اعلام کردیم. خوشبختانه دستورالعمل‌های لازم به تمام استانها ارسال شده و یک نوبت اشکالات و آسیبهای طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارائه آمار ثبت‌نام شدگان به معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، گفت: طی مکاتبه‌ای که با سازمان برنامه صورت دادیم مقرر شد که اعتبارات لازم در خصوص بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان تامین شود. در عین حال جلساتی هم در کمیته راهبری ملی با نمایندگان معرفی شده صورت گرفته و ثبت‌نام از مهارت آموزان انجام شده و در برخی استانها فعالیت دوره‌ها شروع شده است. همچنین تصویب کردیم که دوره های آموزشی موازی با آموزشگاه‌های آزاد به منظور حمایت از آموزشگاه‌های آزاد برگزار نشود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درباره الزام سازمان تامین اجتماعی برای همکاری در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی دستورالعملی را در راستای همکاری با این طرح پیشنهاد کرده که در کمیته راهبری ملی بررسی شده است و از ناحیه بیمه و تامین اجتماعی مهارت آموزان مشکلی وجود ندارد. در حال حاضر بحث تفکیک مهارت آموزان از شاغلان بنگاه‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم و پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کارجویان و واحدهای پذیرنده را ثبت نام می‌کند. افراد جویای کار به عنوان شاغل یا کارآموز ثبت نام کرده و به واحدهای پذیرنده معرفی می‌شوند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار