جزییات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی/ثبت‌نام بیش از یک هزار و 400 نفر تاکنون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزییات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی/ثبت‌نام بیش از یک هزار و 400 نفر تاکنون

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ثبت‌نام دریافت وام‌های دانشجویی از 13 شهریورماه آغاز شده است و تاکنون زمانی برای پایان ثبت‌نام‌ها اعلام نشده است.

دکتر عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: وام‌های دانشجویی شرایط مناسبی را برای رفاه دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور فراهم می‌کند. این وام‌ها در راستای تامین هزینه‌های دانشجویان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان روزانه می‌توانند حدود 16 عنوان وام مختلف مانند وام تحصیلی، وام مسکن، وام ضروری، وام خرید کتاب، وام حوادث غیرمترقبه و … را دریافت کنند اما دانشجویان نوبت دوم (شبانه) تنها می‌توانند از دو نوع وام؛ یعنی وام زیارت عتبات و وام شهریه استفاده کنند و به دانشجویان شبانه شاهد وام ازدواج نیز تعلق می‌گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از 13 شهریورماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 400 نفر در این دانشگاه برای دریافت وام دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند. سایت صندوق رفاه برای ثبت درخواست دانشجویان فعال است و در حال حاضر زمانی برای پایان ثبت‌نام‌ها به ما اعلام نشده است.

هوشمند افزود: دانشجویان برای ثبت درخواست وام باید به سامانه صندوق رفاه مراجعه کنند و سپس ادامه پیگیری‌ها را از طریق اداره رفاه دانشگاه انجام دهند. هر دانشجوی کارشناسی می‌تواند هشت نیم‌سال تحصیلی و هر دانشجویی کارشناسی ارشد نیز می‌تواند چهار نیم‌سال تحصیلی، وام دریافت کند. دانشجویان دکتری نیز هشت نیم‌سال تحصیلی مجاز به دریافت وام هستند.

وی در خصوص مقدار وام تعیین‌شده برای دانشجویان، گفت: مقدار وام‌ها با توجه به نوع وام متفاوت است اما مقدار وام تحصیلی در سال تحصیلی 97 – 96 برای دانشجویان مجرد کاردانی 900 هزار ریال، مجرد کارشناسی یک میلیون ریال، مجرد کارشناسی ارشد یک میلیون و 100 هزار ریال و برای دانشجویان مجرد دکتری یک میلیون و 250 هزار ریال به ازای هرماه از نیم‌سال تعریف شده است. با توجه به اینکه نیم‌سال اول چهار ماه و 15 روز به طول می‌انجامد، این مبالغ برای یک ترم چهار و نیم برابر می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: وام‌های دانشجویی بدون سود هستند و بازپرداخت این وام‌ها نیز پس از پایان تحصیل دانشجو انجام خواهد گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار