جزییات دستورالعمل برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزییات دستورالعمل برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ابلاغ دستور العمل برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن خبر داد و گفت: تسهیلاتی با نرخ کارمزد 4 و 6 درصد کمتر از کارمزد تسهیلات مصوب شورای پول واعتبار به منظور نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی اعطا خواهد شد.

مهرام روانبخش در گفتگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه عملیاتی تولید و اشتغال، تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی و جهت توسعه واحدهای صنعتی و معدنی و صنوف تولیدی موجود (بازسازی و نوسازی) در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین این تسهیلات جهت تکمیل طرح های نیمه تمام با حداقل پیشرفت فیزیکی 60 درصد به استانها ابلاغ شده و نرخ کارمزد تسهیلات در این طرح جهت مناطق برخوردار 4 درصد و مناطق غیربرخوردار 6 درصد کمتر از نرخ کارمزد تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تعیین شده است.

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: در این زمینه و با توجه به نرخ کارمزد در نظر گرفته شده که کمتر از نرخ کارمزد تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار است، قراردادهای لازم در سطح وزارت با بانکهای عامل جهت تخصیص بخشی از کارمزد بانکی در حال انجام است.

روانبخش ادامه داد: در حال حاضر امکان ثبت نام جهت اشخاص حقیقی و حقوقی دارای شرایط در سامانه بهین یاب (بخش تسهیلات رونق تولید و اشتغال) وجود دارد و این افراد با مراجعه به سامانه جهت دریافت تسهیلات ابلاغ شده می توانند ثبت نام کنند.

وی افزود : در این تسهیلات طرحهای دارای اولویت شامل صادراتی بودن محصول تولیدی، واحدهای دارای بازارفروش، واحدهای پذیرش شده در بازار سرمایه، طرحهای نیمه تمام دارای 60درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای وابسته به زنجیره های تولید پر اهمیت هستند.

روانبخش خاطر نشان کرد:  اولویت اصلی پرداخت تسهیلات جهت آن دسته از متقاضیانی است که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته باشند.

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طبق شرایط نظارت برهزینه کرد تسهیلات، متقاضی موظف است تسهیلات دریافتی را در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده مصرف کند و بر این اساس تایید تحقق این موضوع و امکان تخصیص یارانه سود تسهیلات با کمیته نظارت خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار