جزییات رتبه‌بندی معلمان در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان از مهرماه و صدور احکام آن‌ها تا آخر هفته جاری، گفت: باید افزایش حقوق به سمتی هدایت شود که انگیزه کارکنان دولت افزایش پیدا کند و بهره‌وری بالا رود.

سیروس خدادادی در اجلاس رؤسای آموزش‌وپرورش استان با موضوع پروژه مهر که روز یکشنبه 22 شهریورماه در سالن اجتماعات اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان برگزار شد، اظهارکرد: هنگامی‌که صحبت از وضعیت آموزش‌وپرورش استان می‌شود، همیشه بحث بر این است که خوزستان در سطح کشور چه رتبه‌ای دارد اما موضوع مهم‌تر این است که چرا در 20 سال اخیر زیرساخت‌های آموزشی استان مدام در حال استهلاک و از هم پاشیدگی است.

وی با بیان این‌که افت تحصیلی موجب واردآمدن زیان مالی به دولت می‌شود، افزود: درسال تحصیلی 69-68 حداقل سه هزار میلیارد تومان به دلیل افت تحصیلی به آموزش‌وپرورش و دولت زیان وارد شد؛ هنگامی‌که افت تحصیلی وجود داشته باشد و دانش‌آموزان دچار تکرار پایه شوند، هم به دولت و مردم ضرر می‌رسد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که هر کسی نمی‌تواند ادعا کند که آموزش‌وپرورش افت دارد، تصریح کرد: باید یک کارشناس در این خصوص اظهارنظر کند؛ امروزه آموزش‌وپرورش با هزاران مشکل و کمبود شدید اعتبارات مواجه است. باید تمام این موارد را قضاوت کرد و سپس خروجی کار را مورد ارزیابی قرار داد.

خدادادی هدف از اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را توجه به شایستگی‌ها در تخصیص حقوق و مزایا دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که نظام پرداختی‌ در جهت شایسته‌نگری‌ حرکت نکند، نمی‌توان از آموزش‌وپرورش برای ارتقای سطح آموزش‌ها انتظار بالایی داشت.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی در 5 سطح تعریف شده که رتبه نخست، رتبه مقدماتی است و 2 درصد معلمان استان در این رتبه قرار گرفته‌اند که افزایشی در حقوق آن‌ها لحاظ نخواهد شد و معمولأ معلمان تازه‌ استخدام‌شده یا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در این رتبه قرار می‌گیرند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: رتبه دوم، رتبه پایه است که هفت درصد معلمان استان مشمول این رتبه خواهند بود و 15 درصد به حق شغل آن‌ها اضافه خواهد شد و افزایش حقوق آن‌ها بین 100 تا 150 هزار تومان خواهد بود؛ پس از آن، رتبه ارشد را داریم که هشت درصد کارکنان آموزش‌وپرورش استان در این سطح قرار می گیرند و از 150 تا 250 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

خدادادی اظهار داشت: رتبه چهارم در طرح رتبه‌بندی معلمان، رتبه خبره است که 35 درصد به ردیف حق شغل آن‌ها افزوده می‌شود و از 250 تا 380 هزار تومان به حقوق معلمان این رتبه اضافه خواهد شد؛ رتبه نهایی در این طرح، رتبه عالی است که از 380 تا 520 هزار تومان افزایش حقوقی دارد. مجموع این دو رتبه 83 درصد کارکنان آموزش‌وپرورش استان را شامل می‌شود.

اخبار استان اخبار