جزییات شرکت در آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن بیان جزییات برگزاری و شرکت در آزمون پایانی دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان،گفت: برگزاری آزمون پایانی این دوره‌ها به اواخر مردادماه موکول شد.

علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا،در خصوص برگزاری دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: با توجه به درخواست آموزش دهندگان، زمان برگزاری آزمون پایانی به اواخر مرداد ماه موکول شد.

وی ادامه داد: به منظور آشنایی بیشتر آموزش دهندگان با نحوه سوالات آزمون و نحوه سنجش پایانی آزمون، آزمون های آزمایشی که برای خودآزمایی آموزش دهندگان پیش بینی شده است که پایان خرداد ماه بر روی سامانه آموزش های الکترونیکی بارگذاری شد و آموزش دهندگان ضمن انجام آزمون ،علاوه بر آشنایی با نوع سوالات، از میزان پیشرفت یادگیری خود مطلع شدند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد: تاریخ برگزاری آزمون بر روی سامانه بارگذاری می شود و افراد متناسب با میزان آمادگی خود می توانند از طریق مراجعه به پروفایل خود در سامانه توانمندسازی نسبت به انتخاب تاریخ های تعیین شده براساس زمان بندی اعلامی به نزدیکترین مرکز جهاد دانشگاهی محل سکونت، مراجعه و در آزمون شرکت کنند.

انتخاب مرکز آزمون و تاریخ شرکت در آزمون از طریق مراجعه به پروفایل

یاقرزاده اضافه کرد: انتخاب مرکز آزمون و تاریخ شرکت در آزمون از طریق مراجعه به پروفایل برای تمام کاربران الزامی است و در صورت مراجعه افراد به مراکز آزمون بدون انتخاب تاریخ و محل آزمون از طریق پروفایل خود، از آن ها آزمون به عمل نخواهد آمد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:منبع اصلی آزمون محتوای فیلم ها و پاورپوینت های هر درس است و مطالب بارگذاری شده در قالب PDF جهت مطالعه ودانش افزایی است.

وی گفت: آزمون پایانی حداقل 100 سوال چهار گزینه ای است که پاسخ دهندگان حداکثر 2 ساعت برای پاسخگویی زمان دارند . همچنین آزمون نمره منفی ندارد.

حدنصاب نمره قبولی؛60 درصد

رییس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: حدنصاب نمره قبولی در آزمون پاسخگویی صحیح حداقل به 60 درصد سوالات است. اگر آموزش دهنده ای در اولین آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشود می تواند با پرداخت هزینه ، مجدداً در آزمون شرکت کند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: گواهینامه صلاحیت حرفه ای درصورت کسب حدنصاب نمره قبولی از سوی جهاد دانشگاهی به مدت 126ساعت صادر و اعطا می شود

وی همچنین اظهار کرد: لوح فشرده حاوی فیلم های آموزش دروس عمومی و تخصصی، پس از تکمیل مراحل ضبط و بارگذاری، توسط جهاد دانشگاهی آماده و به صورت رایگان در دو مرحله از طریق واحدهای سواد آموزی در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد لذا لازم نیست نسبت به خرید آن ها از مراجع غیر رسمی اقدام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار