جزییات وام اشتغال مددجویان روستایی کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، جزئیات وام اشتغال مددجویان تحت پوشش و نیازمندان واجد شرایط روستایی را تشریح کرد.

حسین فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وام اشتغال مددجویان روستایی گفت: کمیته امداد علاوه بر مددجویانی که در شهرها زندگی می کنند به اشتغال مددجویان روستایی نیز توجه ویژه ای دارد بطوریکه وامهایی را برای اشتغال این افراد در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سقف وام اشتغال مددجویان روستایی ۵۰ میلیون تومان است افزود: این وام با کارمزد ۶ درصد و حداقل طی ۶ سال به مددجویان پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در مورد مشمولان وام اشتغال روستایی تاکید کرد: افرادی که در شهر ساکن هستند اما قصد راه اندازی شغلی را در روستاها دارند ، مددجویان تحت پوشش امداد و همچنین افراد ساکن روستاها نیز می توانند مشمول دریافت وام اشتغال باشند.

وی با اشاره به اینکه این وام برای راه اندازی مشاغلی در ۳ بخش کشاورزی ، خدمات و صنعت ارائه می شود گفت: البته بیشتر شغلهایی که ایجاد می شود در بخش خدمات است و بخشی نیز در زمینه دام های سبک و بخش اندکی نیز در مشاغل مرتبط با کشاورزی است.

فتح آبادی با تاکید بر اینکه ۶۸ میلیارد تومان برای پرداخت وام اشتغال اعتبار تخصیص یافته است گفت: اختصاص این وام از مدتی قبل آغاز شده اما مورد استقبال کمی قرار گرفته و متقاضی کم است و در حال حاضر بدنبال این هستیم که سامانه کارا را برای ثبت نام متقاضیان روستایی راه اندازی کنیم.

وی از متقاضیان و افراد بیکار ساکن روستاها درخواست کرد برای استفاده از این وام در سامانه عنوان شده ثبت نام کنند .

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون فقط ۸ میلیارد تومان از اعتبار وام اشتغال روستایی جذب شده است، گفت: اعتبار کافی در اختیار داریم اما متقاضی نداریم .

به گفته وی، کمیته امداد استان تهران آمادگی پرداخت هر تعداد وام را دارد و به دنبال این هستیم که روستاییان با شغل هایی که انجام می دهند مشغول شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار