جزییات و شرایط معرفی دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزییات و شرایط معرفی دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد اعلام شد

دومین مراسم معرفی دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با روز دانشجو(16 آذرماه) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: برای دومین سال متوالی، دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی از 7 گروه مختلف علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب و همزمان با مراسم روز 16 آذر با حضور رئیس هیات موسس و امنا و رئیس دانشگاه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: دانشجویان نمونه از گروه‌های آموزشی و در مقاطع گوناگون با توجه به کسب بالاترین امتیاز و بالاترین رتبه براساس آیین‌نامه و الحاقیه مربوطه انتخاب می‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط شرکت‌کنندگان برای انتخاب دانشجوی نمونه گفت: گذراندن آزمون جامع و داشتن مدرک زبان(EPT ) و یا هر یک از آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی برای شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه، در مقطع دکتری تخصصی(PHD) الزامی است.

وی افزود: برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پژوهش محور شرط ورود به جشنواره، پذیرش یک مقاله ISI مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با EP حداقل 5/0 در همان مقطع تحصیلی الزامی است.

دکتر صامت خاطرنشان کرد: دانشجویان مقطع دکتری تخصصی( پژوهش محور) نیز می‌توانند در جشنواره دانشجوی نمونه شرکت کنند. شرط ورود به جشنواره، پذیرش یک مقاله ISI مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با EP حداقل 5/0 در همان مقطع تحصیلی الزامی است.

دکتر صامت با بیان اینکه کسب حداقل معدل 16 در مقطع تحصیلی پیشین، برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی و تمام گروههای آموزشی الزامی است، افزود: در قسمت امتیازدهی پژوهشی، چاپ مقالات در مجلات معتبر خارجی، مجلات علمی پژوهشی و علمی و ترویجی، ارائه مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی، مجری یا همکاری در انجام طرح‌های تحقیقاتی، تألیف، ترجمه و گردآوری کتاب، اختراع، ابداع و نوآوری، تجاری‌سازی ایده در مقطع کنونی و تا سه سال قبل از مقطع تحصیلی کنونی نیز در امتیازدهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از مقالات ارائه شده و پذیرفته شده در کنفرانس‌ها، مجامع علمی و بین‌المللی از هر دانشجو صرفا یک مقاله قابل ارائه، بررسی و امتیازدهی است، افزود: هرگونه نوآوری، عضویت در انجمن‌های علمی-دانشجویی، عضویت در شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی، کسب مقام در مسابقات علمی کشوری و بین‌المللی که با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی در آنها شرکت شده است، فقط در حین تحصیل در مقطع کنونی مورد قبول است.

دکتر صامت خاطرنشان کرد: در قسمت شئونات دانشجویی؛ تقید به انجام فرائض دینی، تقید به ضوابط و مقررات دانشجویی، تقید به مکارم اخلاقی و حسن شهرت، رفتار پسندیده و در شان دانشجو و دانشگاه با اساتید، همکلاسی‌ها و مسئولان دانشگاه اصل است.

گفتنی است نحوه محاسبه امتیازهای بخش‌های علمی، فرهنگی و شئونات دانشجویی به شرح زیر است:

جزییات و شرایط معرفی دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد اعلام شد

صامت در خصوص نحوه امتیازدهی در بخش پژوهشی گفت: در اختراع، ابداع و نوآوریها به عنوان یک بخش مهم امتیازدهی در بخش پژوهشی، با توجه به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی، مشارکت دانشجویان در راه‌اندازی موسسات نامبرده با مستندات ارائه شده و تایید شده توسط واحد دانشگاهی، شامل اخذ امتیاز می‌شود.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مهلت ثبت نام برای شرکت در این جشنواره گفت: کلیه واحدهای دانشگاهی موظفند مطابق آیین‌نامه از انتهای آبان ماه هر سال نسبت به شناسایی دانشجویان واجد شرایط(حائز شرایط معدل) و تشویق ایشان به شرکت در این آیین‌نامه اقدام کنند.

دانشجویان متقاضی باید حداکثر تا آخر آبان ماه هر سال، فرم‌های پیوست آیین‌نامه را تکمیل و به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دانشگاهی تحویل دهند. ضمنا به منظور رسیدگی به موقع و دقیق درخواست‌ها پس از پایان مهلت تعیین شده امکان بررسی و دریافت فرم‌های درخواستی امکانپذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با اشاره به ارائه تخفیف شهریه برای دانشجویان نمونه افزود: دانشجویان نمونه کشوری که در مقطع تحصیلی خود به جهت اتمام تحصیل فرصت بهره‌مندی از تخفیف شهریه در ترم های باقیمانده را نداشته‌اند، می‌توانند در صورت قبولی در مقطع تحصیلی بعدی مطابق جدول زیر از تخفیف شهریه بهره مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار