جلسه مشترک وزیر علوم و بهداشت درباره رشته روانشناسی بالینی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جلسه مشترک وزیر علوم و بهداشت درباره رشته روانشناسی بالینی

به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۰۳ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، به ریاست دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به برخی مباحث در مورد رشته روانشناسی بالینی افزود: در جلسه مشترک اینجانب با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد تا با همکاری دو وزارتخانه تکلیف این رشته و برخی دیگر از رشته‌های مشابه که مشتمل بر آموزش بالینی هستند، روشن شود و هنوز در این زمینه تصمیم گیری نهایی نشده است.

در ادامه جلسه، گزارش معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون اجرای سند دانشگاه اسلامی ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به گستردگی فعالیت‌های صورت گرفته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای «سند دانشگاه اسلامی» سرفصل‌هایی مانند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های دینی و انقلابی با تأکید بر مراسم اربعین؛ اعتکاف و گسترش و بسط فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر راهیان نور و…؛ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان؛ کرسی‌های آزاداندیشی؛ انجمن‌های علمی؛ تعامل با نهاد‌ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد اشاره قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که از اهم آن می‌توان به توجه بیشتر به تعمیق فرهنگ عفاف در دانشگاه‌ها با استفاده از ابزارهای نوین و متناسب با فضای دانشگاه، گسترش و تعمیق همکاری و تعامل بین حوزه و دانشگاه، تقویت حوزه‌های دانشجویی، کاربردی شدن مباحث طرح شده در کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد.

ایجاد گفتمان واحد در راستای اجرای بهینه «سند دانشگاه اسلامی»، در نظر گرفتن موضوع «تمدن نوین اسلامی» و تلاش در راستای تحقق این هدف مهم، دسته‌بندی اقدامات اجرایی به اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت، استفاده از ظرفیت‌های اردوهای جهادی در جهت محدودیت زدایی از کشور و در نظر گرفتن تنوع قومی و مذهبی در کشور به عنوان یک فرصت برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی از دیگر مواردی بود که دراین جلسه مطرح شد.

پس از ارائه نظرات اعضاء مقرر شد تا با هماهنگی دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کمیته‌های چهارگانه اجرای نظامات سند دانشگاه اسلامی نسبت به ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در این خصوص اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار