جلسه ویژه ستاد کل برای رفع ابهام قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به پایان‌خدمت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

جلسه ویژه ستاد کل برای رفع ابهام قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به پایان‌خدمت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت از نظر مجلس کاملا شفاف است، گفت: جلسه ویژه ستاد کل نیروی مسلح برای رفع این ابهامات برگزار می شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته جهت اجرای قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت، گفت: رایزنی‌ها در این حوزه میان مجلس و دستگاه های مرتبط صورت گرفته، در حقیقت قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث بدون ابهام است و در صورتی که ناجا برای اجرای قانون صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت با ابهاماتی روبه‌رو است باید موضوعات و دغدغه های خود را به صورت کتبی به معاونت قوانین مجلس ارائه کند.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در مدت اخیر معاونت قوانین برای یکی از ابهامات مطرح استفساریه‌ای را به نیروی انتظامی ارایه کرد، تصریح کرد: هم‌اکنون ناجا معتقد است که در قانون نظام وظیفه، تاکید شده نیروی انتظامی موظف به دستگیری مشمولان غایب است، لذا مشمولان غایبی که برای اخذ گواهینامه مراجعه می‌کنند باید دستگیر شوند حال آنکه در قانون جدید ارایه کارت پایان خدمت برای اخذ گواهینامه لازم نیست.
وی افزود: نمایندگان بر شفافیت قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث تاکید دارند زیرا بدون هیچ ابهامی مشمولان غایب هم می‌توانند گواهینامه دریافت کنند، با این حال ناجا می‌تواند جهت رفع ابهام خود درخواستی را به مجلس ارایه و نظر شفاف را دریافت کنند، در حقیقت با این قانون تلاش شده مشکل 2 تا 3 میلیون جوان برای اخذ گواهینامه برطرف شود.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه در حال حاضر این جوانان در صورت وقوع حوادثی چون تصادف توانایی پرداخت دیه ندارند، گفت: زندان رفتن هزاران نفر هم به دلیل مشکلات موجود و نداشتن گواهینامه ایجاب می‌کند تا ناجا به جای ایجاد ممانعت به تقویت اخذ گواهینامه جوانان جهت پیشگیری کمک کند.
این نمیانده مرد ر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس آخرین مذاکراتی که با آقای مطهر معاونت ستاد کل نیروهای مسلح در امور مجلس صورت گرفته، وی اعلام کرد که به دستور سرلشکر باقری که جلساتی برای رفع ابهام در این حوزه برگزار شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حقیقت با نظر مساعد نسبت به جوانان که در بین همه معاونان ستاد کل نیورهای مسلح وجود دارد، این مشکل حل خواهد شد.این جلسه نیز به زودی تشکیل و در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری مثبتی خواهند داشت تا نیروی انتظامی هم بدون هیچ ابهامی به اجرای قانون بپردازد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار