جلوگیری از استخدام حق‌التدریسان مشکلات آموزش‌وپرورش را حل نخواهد کرد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جلوگیری از استخدام حق‌التدریسان مشکلات آموزش‌وپرورش را حل نخواهد کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد داد برای رفع نگرانی‌ها در رابطه با استخدام معلمان حق‌التدریسی پس از استخدام برای آن‌ها دوره‌های آموزشی بلند و کوتاه مدت بگذارند.
محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نگرانی مقامات وزارت آموزش و پرورش درخصوص طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی در مجلس و تقاضای اتخاذ تدابیری که این معلمان قبل از استخدام در یک آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت کنند، گفت: اگرچه قبل از هر مسئله‌ای باید به مسئله کیفیت در آموزش و پرورش توجه کرد و تصمیمات در راستای این مهم باشد اما نمی‌توان بیش از این جلوی پای حق‌التدریسانی که سال‌ها بدون دریافت حق و حقوق اولیه خود تدریس کرده‌اند، سنگ‌اندازی کرد.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی به مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد داد بهتر است برای رفع نگرانی‌ها در رابطه با استخدام معلمان حق‌التدریسی پس از استخدام برای آن‌ها دوره‌های آموزشی بلند و کوتاه مدت بگذارند.
وی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان حق‌التدریسی را حتی قبل از استخدام ضروری دانست و گفت: معلمانی که بیش از چندین سال در سیستم آموزش و پرروش کار کرده اند شاید نواقصی در کار یا رفتار داشته باشند اما نمی‌توانند عاری از صلاحیت حرفه‌ای باشند به همین دلیل بهتر است با برگزاری دوره‌های آموزشی اجباری درصدد جبران نواقص آن‌ها برآمد؛ نه آنکه باز هم سنگی دیگر جلوی پای آن‌ها انداخت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه سیستم و قوانین آموزش و پرورش به طور کلی نیاز به بازنگری دارند، اضافه کرد: مشکلات کیفی در آموزش و پرورش چنان متعدد و گسترده است که جلوگیری از استخدام حق‌التدریسان این مشکلات را حل نخواهد کرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار