جمعی از نیروهای سوادآموزی خوزستان خواستار تبدیل وضعیت شدند

دسته ها: اخبار استان اخبار

حدود ۴۰ نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خوزستان امروز سه‌شنبه با حضور در مقابل استانداری، خواهان تبدیل وضعیت شغلی خود شدند.
به گزارش ایرنا یکی از افراد حاضر در این تجمع که خواست نامش در خبر ذکر نشود بیان کرد: ما از سال ۹۲ مشغول به کار شده ایم و اغلب هم حقوق و مزایای عقب افتاده داریم ولی خواسته اصلی ما تبدیل وضعیت خود به حق التدریسی است.
وی ادامه داد: متاسفانه معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در آخرین اظهارات خود بیان کرد که آموزش دهندگان مشغول به کار از سال ۹۲ به بعد ، استخدام نخواهند شد.

وی گفت:همکاران ما  که قبل از سال ۹۲ مشغول به کار شدند در یکسال گذشته تبدیل وضعیت شدند اما با تبدیل وضعیت ما موافقت نمی کنند و اعلام کردند که باید در قالب ماده ۲۸ جذب شویم که نسبت به این تصمیم اعتراض داریم.

این آموزش دهنده نهضت سواد آموزی ادامه داد: طبق این ماده برای جذب در آموزش و پرورش ، باید مانند سایر افرادی که هیچ سابقه کاری ندارند آزمون دهیم و شانس قبول شدن ما نیز مشخص نیست.

وی افزود: ما با داشتن سابقه کار و تلاشی که برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان داشتیم خواستار تبدیل وضعیت خود هستیم، باید عنوان شود که ما چه فرقی با آموزش دهندگان قبل از خود داریم که از قانون جذب مستثنی شده ایم.

آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان پیش از این چندین بار برای تبدیل وضعیت خود و پرداخت حق و حقوق معوق تجمع و اعتراض داشتند.

با وجود تماسها و پیگیریهای مکرر خبرنگار ایرنا ، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان برای ارائه توضیح در این خصوص، پاسخگو نبود.

اخبار استان اخبار