جندی شاپور در فهرست جهانی ثبت می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و به زودی دانشگاه باستانی جندی شاپور در فهرست جهانی ثبت می‌شود.

عبدالمهدی مستکین در کنگره ملی دانشگاه جندی شاپور دزفول اظهار داشت: ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت خاص و منحصر به فردی است که باید بیش از گذشته نسبت به معرفی این ظرفیت توجه و طرح‌های مختلفی را در این زمینه اجرا کرد.

وی افزود: ما باید بیش از گذشته اقدام به معرفی و ثبت آثار موجود خود در این زمینه کنیم تا ضمن شکوفایی علمی و آموزشی خود نقش ایران اسلامی را در توسعه و تقویت بستر و تقویت گفتمان علمی جهان را مطرح کنیم.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران عنوان کرد: ثبت دانشگاه باستانی جندی شاپور را در آثار باستانی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و اقدامات خوبی برای آن طراحی و به اجرا می‌رسد.

وی گفت: پرونده جندی شاپور در مرحله درج در نکوداشت‌های جهانی یونسکو قرار دارد و پس از طی مراحل قانونی، فرصت معرفی و جایگاه ارزشمند جندی شاپور در توسعه علمی ایران و جهان بیش از گذشته فراهم می‌شود.

مستکین بیان کرد: این ثبت، یک اقدام منحصر به فرد است چرا که در جهان کم سابقه بوده و پس از اجرا ایران را بیش از گذشته در صدر کشورهای جهان در حوزه علم و فرهنگ قرار می‌دهد که امیدواریم مسیر این اقدام تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: در این زمینه، همکاری خوبی صورت گرفته و گام‌های مورد نیاز آن با پیگیری مسئولان محلی و ملی برداشته شده و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه به علاقه مندان حوزه علم و فرهنگ کشور اعلام می‌شود.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران عنوان کرد: این اقدام نه تنها برای این واحد دانشگاهی و شهر دزفول، بلکه برای تمام استان خوزستان و ایران، اثرات مثبتی دارد که باید بیش از گذشته این زمینه و حوزه را جدی بگیریم.

مستکین گفت: اقدامات ثبت جهانی دانشگاه باستانی جندی شاپور تلاش کمیسیون ملی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد یا همان یونسکو در ایران اجرا و نتیجه آن در ماه‌های آینده و از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار استان اخبار