جوانان اگر مهارت فنی یاد بگیرند بیکار نخواهد ماند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جوانان اگر مهارت فنی یاد بگیرند بیکار نخواهد ماند

مدیر کل سازمان آموزش و فنی و حرفه ای خوزستان گفت: اگر جوانان در دوره های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت و مهارت های فنی وتخصصی آموزش ببینند در بازار کار بیکار نخواهد ماند.

عبدالنبی سواعدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: به منظور به روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک 24 دستگاه خودرو خارجی، تهیه و برای آموزش حرفه‌های مرتبط با این رشته در اختیار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه بازار اشتغال افزود: تخصیص این خودروها در جهت اجرای برنامه‌های جدید سازمان مبنی بر به روز رسانی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک سراسر کشوراست.

مدیر کل سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: طرح به روزرسانی کارگاه‌ها به نوعی یک سرمایه گذاری بلندمدت است و این موضوع نشان می‌دهد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در بخش‌های مختلف دارای اهمیت است.

سواعدی گفت: امروزه ایجاد اشتغال با مهارت آموزی ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد و بر همین اساس فنی وحرفه ای با جدیت بیشتری در صدد تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد مورد نیاز صنایع و صنوف گام برمی‌دارد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف مطمئناً ظرفیت‌های مختلفی دارند و باید این ظرفیت‌ها را به سمت آموزش سوق داده شود.

سواعدی عنوان کرد: نباید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را در امکانات طبیعی و ثروت‌های ظاهری دید چرا که توانمندی نیروی انسانی بزرگ‌ترین ظرفیت است و توجه صرف به امکانات طبیعی به بارور کردن توانمندی‌های انسانی ضربه می‌زند.

وی افزود: به طور حتم بدون نیروهای مهارتی هیچ امکاناتی محقق نمی‌شوند به همین دلیل امروزه همه به خلأ مهارت‌های آموزشی در کشور پی برده‌اند که انتظار می‌رود مساله مهارت آموزی با هم‌افزایی بهبود یابد.

سواعدی بیان کرد: تجربه نشان داده هر چقدر مهارت نیروی کار بیشتر باشدکیفیت خدمات بهتر خواهد بود و مهارت آموزی در یک زنجیره ارزش آفرینی می‌کند و در نهایت بهره وری در بخش‌های مختلف جامعه را افزایش می‌دهد.

وی گفت: اگر جوانان در دوره‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت و مهارت‌های فنی وتخصصی آموزش ببینند در بازار کار بیکار نخواهد ماند.

مدیر کل سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: در خوزستان تعداد 18 کارگاه اتومکانیک درشهرستان های مختلف آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان به جوانان جویای کار ارائه می‌دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار