جوانان خوزستان بیکاریا شبه بیکار هستند/مهاجرت ۲۰ هزارنفر ازشادگان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جوانان خوزستان بیکاریا شبه بیکار هستند/مهاجرت ۲۰ هزارنفر ازشادگان

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت:تحت هیچ شرایطی آمار اعلامی از سوی مدیرکل کار را قبول ندارم چون اکثریت جوانان خوزستانی، بیکار و یا شبه بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: طرح کاداستر خیلی مهم است و مردم هم در زمینه اراضی و اسناد با مشکلات زیادی مواجه هستند که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مسائل و معضلات این حوزه حل می شوند.

وی در در ادامه با انتقاد از عدم حضور مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در چنین جلسه مهمی افزود: قرار گرفتن بحث بررسی اشتغال دانش آموختگان در دستور کار جلسه موضوع خوبی است که مشکلات بسیاری را حل می کند ولی متأسفانه به جلسه بعد موکول شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بحث اشتغال در استان حل نشود قطعا پیگیری برای حل سایر مشکلات قابل توجه نخواهد بود، تصریح کرد: مردم خوزستان در حال مهاجرت هستند چون از این وضعیت مأیوس و مشکلات زیادی را متحل شده اند.

ناصری نژاد با اشاره به مهاجرت حدود ۲۰ هزار نفر از اهالی شادگان طی سال های ۹۰ تا ۹۱ انتقاد کرد: خیلی افراد دیگر هم در حال مهاجرت هستند و متأسفانه برخی از شهرستان های استان در خطر جدی مهاجرت قرار دارند و باید فکری جدی برای این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: مجلس برای دولت ریل گذاری لازم را انجام داده و همه دستگاه ها مؤظف به جذب نیروهای بومی هستند ولی متأسفانه در عمل آن را مشاهده نمی کنیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید پروژه های اجرایی در خوزستان باید به دست جوانان مجرب و توانمند این استان سپرده شود، عنوان کرد: مدیران و کارمندان پروازی بسیاری برای کار به استان خوزستان می آیند و این وضعیت باید مدیریت شود.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه آمار بیکاری در استان تکان دهنده است، گفت: خطر بیکاری در خوزستان جدی است و به بحران قابل توجهی تبدیل شده که از گرد و غبار، سیل و بسیاری مشکلات دیگر هم خطرناک تر است.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث اشتغال را جدی بگیریم، بیان کرد: تحت هیچ شرایطی آمار اعلامی از سوی مدیرکل کار را قبول ندارم چون اکثریت جوانان خوزستانی یا بیکار و یا شبه بیکار هستند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سال های متوالی اشتغالزایی شادگانی ها در کارگاه های بسته بندی خرما انجام شده بود که متأسفانه این روزها برای کارگاه داران حکم جلب صادر شده و هزاران نفر را در معرض بیکاری قرار داده اند.

ناصری نژاد در پایان با انتقاد از اینکه پروژه های بزرگ خوزستان دست پیمانکاران غیر بومی است، گفت: متأسفانه در این وضعیت نه تنها فرصت جدیدی را فراهم نکردیم بلکه در عین حال اشتغالزایی های قبلی را هم از دست می دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار