جوانان روستایی و عشایر بیمه می‌شوند/ پرداخت حق بیمه ۲۰هزارتومانی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جوانان روستایی و عشایر بیمه می‌شوند/ پرداخت حق بیمه ۲۰هزارتومانی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: از جوانان روستایی و عشایر می‌خواهیم به بیمه اجتماعی بپیوندند چرا که بسیاری از آنها در تولیدات سفال، صنایع چوب، فرش و غیره فعال هستند و می‌توانند از مزایای بیمه بهره بگیرند.

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: کشاورزان در فصولی از سال ممکن است نتوانند کشاورزی کنند و به همین دلیل برای تأمین درآمدشان به تولیدات جایگزین مانند فعالیتهای هنری و خلاقیت هنری روی می‌آورند که ما از این بخش نیروی کار حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه جامع اشتغال را در روستا پیگیری می‌کنیم این بحث از توسعه اشتغال روستایی برنامه صندوق بیمه اجتماعی خواهد بود به طوری که صنایع دستی هدف‌گذاری شده و برآورد تولید و اشتغال آنها مشخص شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: تمام فعالان صنایع دستی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و جمعیت عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی می‌آیند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

واعظ مهدوی گفت: روستاییان، کشاورزان و عشایر هنرمند یک سوم حق بیمه را می‌پردازند، با حداقل پرداختی 20 هزار تومان در ماه، که رقم بالایی نیست.

وی ادامه داد: از جوانان روستایی و عشایر می‌خواهیم به بیمه اجتماعی بپیوندند چرا که بسیاری از آنها در تولیدات سفال، صنایع چوب، فرش و غیره فعال هستند و می‌توانند از مزایای بیمه بهره بگیرند این در حالی است که در بسیاری از مناطق کشور تولیدات صنایع دستی محور توسعه آن منطقه شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: تنها افرادی می‌توانند به پوشش این بیمه در آیند که زیر 50 سال سن داشته باشند بنابراین رویکرد ما دعوت از جوانان برای بهره‌مندی از خدمات بیمه اجتماعی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار