جوایز تحصیلی دانشجویان برتر تا ۶۰ درصد افزایش یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جوایز تحصیلی دانشجویان برتر تا ۶۰ درصد افزایش یافت

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از موافقت رئیس بنیاد ملی نخبگان با افزایش جوایز تحصیلی خبر داد و گفت: جوایز تحصیلی دانشجویان مستعد برتر ۱۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ حسن سالاریه با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از اجتماع نخبگانی خاصه مستعدان‌برتر، گفت: بنیاد هرساله به تعدادی از دانشجویان مستعد تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی، اعتبارهایی را برای تسهیل حرکت و رشد آنان در مسیر آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ اعطا می‌کند.

وی افزود: هدایت دانشجویان مستعد تحصیلی در زمینه‌های تخصصی فعالیت‌های علمی خود؛ پشتیبانی از فعالیت نخبگانی دانشجویی در سطح مؤسسه‌های کشور؛ رفع موانع پیشرفت اجتماعات نخبگانی دانشجویی و همچنین طراحی روند رشد تدریجی و پیوسته دانشجویان مستعد تحصیلی در مسیر نخبگی، از مهمترین اهداف اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان مستعد برتر است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش تعیین‌کننده اجتماع نخبگانی در توسعه اقتصادی کشور خاصه در «رونق تولید» محصولات دانش‌بنیان و تحقق شعار سال، حمایت بیشتر از مستعدان‌برتر را یکی از اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان در سال جاری دانست و ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به محدویت‌های بودجه‌ای، تسهیلات بنیاد ملی نخبگان تغییر چندانی نداشت.

وی ادامه داد: اما در سال جاری با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تحصیلی و پژوهشی دانشجویان مستعد، جوایز تحصیلی مستعدان‌برتر با موافقت دکتر سورنا ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، از ۱۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در همین راستا اعتبار شرکت در هسته مسئله‌محور پژوهشی / فناورانهو راتبه دانشجویی به ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد برای دانشجویان متأهل افزایش یافته است.

سالاریه ادامه داد: همچنین «اعتبار شرکت در مجامع علمی خارجی» به ۶۰, ۰۰۰, ۰۰۰ ریال و «اعتبار استفاده از تسهیلات شبکه آزمایشگاهی» به ۲۰, ۰۰۰, ۰۰۰ ریال، برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، رسید.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رشد قابل‌توجه تسهیلات فرهنگی اعطایی به مستعدان‌برتر در همه مقاطع، از افزایش هدیه ازدواج به ۵۰ میلیون ریال و افزایش ۶۰ درصدی ودیعه اجاره مسکن خبر داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار