جیب‌بر‌‌های حرفه‌ای را شناسایی کنید + عکس

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه جیب بری در ایستگاه اتوبوس های BRT در محدوده خیابان انقلاب، عوامل تجسس ویژه کلانتری ۱۰۷ فلسطین با اجرای طرح کنترل نامحسوس ایستگاه های BRT موفق به شناسایی و دستگیری فردی در حین ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی متهم سابقه دار

در شرایطی که متهم در زمان دستگیری خود را بنام «علی رضایی» معرفی کرده بود اما پس از انتقال به پایگاه سوم آگاهی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار بنام «علیرضا» (متولد ۱۳۶۰) مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسی سوابق متهم حکایت از آن داشت که وی تاکنون ۱۴ بار به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت بویژه جیب بری بارها دستگیر و روانه زندان شده که اولین سابقه دستگیری وی نیز به سال ۱۳۶۷ باز می گردد.

شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان

با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان که به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند ، متهم توسط دهها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.

یکی از مالباختگان که متهم را به صورت کامل و دقیق مورد شناسایی قرار داده بود به کارآگاهان گفت: ۱۰ اسفند ماه، در چهارراه ولی عصر در حال سوار شدن به اتوبوس بودم که این آقا (متهم) مرا هل داد و سوار اتوبوس شد من این شخص را داخل اتوبوس دیدم و حتی با ایشان صحبت کردم اما زمانیکه متوجه سرقت کیف جیب خود حاوی یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی شدم، ناگهان این شخص صحبت خود را با بنده نیمه تمام گذاشت و به سرعت از اتوبوس پیاده شد.

یکی دیگر از مالباختگان نیز با مراجعه به کلانتری ۱۴۸ انقلاب با طرح شکایتی گفت : ۲۸ بهمن ماه محتویات کیف دستی ام شامل عابربانک حاوی رمز، مدارک شناسایی به سرقت رفته است.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته دیگری پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی به کارآگاهان گفت:«۲۸ بهمن ماه پیامک برداشت پول از حساب عابربانک برایم آمد بلافاصله به جستجوی عابربانک پرداخته و آنزمان بود که متوجه شدم عابربانک بنده بهمراه سایر مدارک شناسایی داخل کیف سرقت شده است.»

شناسایی مجرم سابقه دار

با بررسی تراکنش مالی حساب بانکی متعلق به مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی یک مغازه فرش فروشی در محدوده میدان امام حسین شدند با مراجعه به این محل و بررسی دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه دار بنام ناهید (۴۰ ساله) شدند که تاکنون بارها به ارتکاب سرقت و جیب بری دستگیر و روانه زندان شده است.

بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته نشان داد که ناهید با یک دستگاه خودرو سواری ال ۹۰ مشکی به یک مغازه فرش فروشی در محدوده میدان امام حسین مراجعه و تصویر وی نیز در زمان خرید یک تخته فرش، توسط دوربین های مداربسته ثبت شده است.

دستگیری متهم

با شناسایی ناهید، مخفیگاه وی در منطقه تهران نو – چهارراه سبلان مورد شناسایی قرار گرفت و این متهمه دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه سوم آگاهی منتقل شد.

ناهید که با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، پس از دستگیری دوباره و در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره سرقت در داخل اتوبوس های BRT اعتراف کرد و گفت: تحت عنوان مسافر و با استفاده از شلوغی داخل ایستگاه و اتوبوس، اقدام به سرقت محتویات داخل کیف مسافران زن می کردم.

سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتکاب جرایم سرقت بویژه به شیوه جیب بری، اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت در داخل ایستگاه و همچنین اتوبوس های خطوط BRT و شناسایی دهها شاکی و مالباخته، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

اخبار